آفتاب
رئیس شورای شهرپیشنهاد کرد:

ایجاد فضای سبز موقت در زمین ۱۶۰ هکتاری راه آهن

ایجاد فضای سبز موقت در زمین ۱۶۰ هکتاری راه آهن

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: برای حل مشکل زمین ۱۶۰ هکتاری راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸، شهرداری تهران با همکاری راه آهن هرچه سریعتر این زمین را به، فضای سبز موقت تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران  در خصوص آخرین نتایج حاصل از همکاری و مذاکره با راه آهن برای حل مشکل زمینی که در مالکیت راه آهن است و قرار است به شهرداری تهران واگذار شود، اظهار کرد: مجموعه راه آهن تصور می کرد که هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی که در این محوطه صورت گرفته باید از طریق ایجاد خدمات تجاری به این مجموعه باز گردانده شود اما شهرداری و شورا معتقد اند که هر اقدامی در این زمین باید در جهت ایجاد فضای سبز باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شورا معتقد است نباید در منطقه ای که نیازمند فضای سبز است، نگاه تجاری وجود داشته باشد از این رو شهرداری به دنبال تامین بخشی از مبالغ این زمین است و در ادامه اگر ضرورتی وجود داشت بخشی هم تجاری شود.

چمران گفت: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برای این زمین مشاور گرفته است و طراحی هایی انجام شده که باید این طرح ها به شورا بیاید تا بعد از بررسی و تصویب در کمیسیون ماده ۵ و در صورت ضرورت شورای عالی معماری و شهرسازی ، این طرح اجر ا شود که بدین ترتیب در آن مشخص شده چه میزان خدماتی و چه میزان تجاری است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در انتظار اجازه راه آهن برای ساماندهی این محل هستیم تا بلافاصله شهرداری های مناطق ۱۷ و ۱۸ اقداماتی از قبیل پهن کردن گذر، تمیز کردن فضای پل، جدول گذاری و ایجاد فضای سبز موقت را در دستور کار قرار دهند تا این فضا از شرایط کنونی و خاک آلوده خارج شده و ظاهرش برای مردم قابل تحمل باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته شهرداری تهران برای اجرای این پروژه نیازمند منابع مالی است که در بودجه پیش بینی نشده است بنابراین برای آنکه فاقد کار نکند باید لایحه ای به شورا ارائه شود که چه میزان بودجه مورد نیاز است تا با تصویب آن ، پروژه به صورت منطقی دنبال شود.

کد N1382006

وبگردی