آفتاب

معاون سازمان بهزیستی:530 مرکز نگهداری کودک در کشور از سوی خیران اداره می شود

معاون سازمان بهزیستی:530 مرکز نگهداری کودک در کشور از سوی خیران اداره می شود

تبریز - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه از 570 مرکز نگهداری کودک در کشور 530 مرکز توسط خیران اداره می شود، خواستار حمایت بیشتر خیران در بحث فرزندخواندگی شد.

دکتر حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در نشست منطقه ای هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در تبریز با اشاره به اینکه کودکان به عنوان فرزندان نظام تکلیف ما را در رسیدگی به آنها بیشتر می کند، افزود: سیاست این سازمان سپردن کودکان به کانون گرم خانواده هاست.
وی، تاثیر خانواده بر رشد عاطفی، روانی و شخصیت پذیری آنها را موثر دانست و اظهار کرد: محیط خانه به دلیل برخورداری از محبت بیشتر و ارتباط چهره به چهره با افراد تاثیر بسزایی در رشد کودک دارد.
مسعودی فرید با بیان اینکه هر چند در مراکز نگهداری کودک، آسایش و رفاه آنان به طور کامل تامین می شود، یادآور شد: هیچ چیز جای عاطفه پدر و مادر را نمی گیرد و بسیاری از افراد فامیل آنها نیز دوست دارند که کودکان را نزد خود نگهدارند ولی به دلیل نداشتن توان مالی نیازمند حمایت خیران است.
وی از تسهیل مقررات و رفع موانع فرزند خواندگی در قانون جدید خبر داد و گفت: در این قانون بحث بیمه و دریافت مستمری بعد از فوت والدین حل شده و تبصره ازدواج فرزند خوانده با والد هم در حال اصلاح است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی هم در این جلسه تعداد مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در استان را 23 مرکز اعلام کرد و گفت: 22 محل غیر دولتی و به صورت هیات امنایی اداره می شود.
محسن ارشدزاده تعداد کودکان نگهداری شده در این مراکز را 250 فرزند و 60 شیرخوار اعلام و از روند تسهیل فرزند خواندگی خبر داد و افزود: 80 درصد فرزندان را امداد بگیر کرده ایم.
وی خواستار تسریع در صدور فرایند فرزند خواندگی و اصلاح برخی مواد قانون جدید شد و گفت: درج مشخصات واقعی والدین در صفحات توضیحات، ازدواج فرزند خوانده با والدین و آثار تبعات آن، تامین حداقل سن برای زوج برای فرزندگیری و عدم واریز یارانه به فرزندان از جمله مشکلات قانون جدید فرزندگیری می باشند.
سومین نشست هم اندیشی اجرای قانون جمایت از کودکان و نوجوانان با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان بهزیستی در تبریز برگزار شد.
6132/6183
کد N1381943

وبگردی