آفتاب

توزیع 130میلیون جلد کتاب درسی از شهریور ماه

توزیع 130میلیون جلد کتاب درسی از شهریور ماه

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش از توزیع 130 میلیون جلد کتاب درسی از شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که هم اکنون در حال برگزاری است با اشاره به اینکه در مقطع متوسطه دوم چهار کتاب جدید در نظام آموزشی وارد می‌شود، گفت: ورود این کتاب‌ها بخشی از مشکلات نظام فعلی را حل می‌کند، این دروس شامل انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرینی و انسان و سلامت است و خلائی که تاکنون نظام آموزشی داشته را پر می‌کند. همچنین درس اقتصاد را با رویکرد اقتصاد مقاومتی آماده کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال حدود 130 میلیون جلد کتاب درسی از پانزدهم شهریورماه توزیع می‌شود، ادامه داد: مرحله آماده‌سازی و چاپ کتب درسی حداقل 14 ماه به طول می‌انجامد و در حال حاضر تعدادی از کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی 96-97 از چاپ خارج شده و در انبارها نگهداری می‌شود.

فانی ضمن اشاره به اینکه راهبرد اصلی آموزش  و پرورش اجرای سند تحول است، بیان کرد: امیدوارم در طول برنامه ششم و هفتم توسعه با افق 1404 بتوانیم بخش عمده‌ای از سند تحول را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: امسال 156 برنامه برای اجرای سند در برنامه‌های وزارتخانه پیش‌بینی شده که امیدوارم با مساعدت مجلس که امروز برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود دارد، بتوانیم امکانات بیشتری را برای اجرای سند فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به اظهارات جلالی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در روز گذشته در این اجلاس اشاره کرد و گفت: روز گذشته ایشان قول‌های خوبی دادند و قرار است؛ قوانین مورد نیاز اجرای سند را به تصویب برسانند، چرا که اجرای بخشی از سند تحول در داخل وزارت آموزش و پرورش امکانپذیر است، اما بخشی دیگر نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌هاست.

فانی به لایحه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: این لایحه اخیراً از شورای نگهبان برگشت خورد و امیدوارم مجلس شورای اسلامی این لایحه را تصویب و بار دیگر به شورای نگهبان ارسال کند، چرا که در حال حاضر با فقدان قانون در رابطه با مدارس غیردولتی روبرو هستیم.

وی با بیان این مطلب که تحول در آموزش و پرورش در گرو تحول در منابع انسانی است، عنوان کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در جذب نیرو در آموزش و وپرورش عنایت ویژه‌ای داشته باشند. ما در سال‌های اخیر شاهد تصویب طرح‌هایی در مجلس بودیم که نیروهایی بدون تخصص و شرایط لازم به استخدام آموزش و پرورش درآمدند و اگر این شرایط کنترل نشود؛ لطمه جدی به تعلیم و تربیت زده خواهد شد.

 

کد N1381441

وبگردی