آفتاب

توطئه شوم برای قتل مرد کارخانه دار

توطئه شوم برای قتل مرد کارخانه دار

جوانی که با شلیک گلوله در سال 85 کارخانه داری را در شیراز به قتل رسانده بود، با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

«خبرجنوب» نوشت: جوانی که با شلیک گلوله در سال 85 کارخانه داری را در شیراز به قتل رسانده بود، با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
در جریان یک توطئه جنایی متهم، مرد ثروتمندی را در خیابان نشاط شیراز گیر انداخته و پس از بستن چشمانش و با تهدید به مرگ از او خواست که به کمربندی شیراز برود تا ماشینش را بدزد. این در حالی بود که گروگانگیر پس از ربودن مرد ثروتمند به اين فکر افتاد اگر از اسارت رهایش کند به طور حتم او با مراجعه به پلیس وی را لو خواهد داد. بنابر این نقشه هولناکی برای قتلش کشید. با گذشت چند روز از ماجرا پسر مقتول به یکی از کلانتري هاي شیراز رفت تا خبر ناپدید شدن پدرش را به پلیس اطلاع دهد.

این مرد به مأموران گفت: پدرم از چند روز قبل ناپدید شده و هر چه با تلفن همراهش تماس میگیرم جواب نمیدهد. حالا هم بشدت نگرانش هستم و کمک میخواهم.

پس از طرح این شکایت پروندهای در کلانتری تشکیل شد و با دستور بازپرس دادسرای شیراز تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شیراز مسئول رسیدگی به این ماجرای مرموز شدند.

شاکی پس از حضور در آگاهی به کارآگاهان گفت: پدرم صاحب یک کارخانه است، او هر روز به آنجا سر میزد. یکی، دو روز پس از گم شدنش خیال کردیم طبق روال همیشگی مشغول انجام کاری است اما پس از چند روز بیخبری به ناچار مجبور به طرح شکایت شديم تا سرنوشتش روشن شود.وی در ادامه مدعی شد که یک لنگه کفش، لنگ خودرو و ادکلن پدرش را در خیابان نشاط پیدا کرده اند.

کارآگاهان با دریافت این اطلاعات راهی محل کار او شده و به تحقیق پرداختند. بدین ترتیب مشخص شد او آخرین بار با خودروی پژو 206 خودش از کارخانه خارج شده و دیگربازنگشته است.کارآگاهان در ادامه تحقیقات و برای کشف سرنخی به تحقیق از افراد مختلفی پرداختند اما هیچگونه سرنخی به دست نیاورند تا اینکه تصمیم گرفتند تلفن همراه این مرد را ردیابی کنند.
کشف جسد

تجسسها در این باره ادامه داشت تا اینکه چند روز بعد جسد مرد ناپدید شده با ردیابی تلفن همراهش از سوی مأموران گشت پلیس آگاهی در حالی در کمربندی پیدا شد که جسد در محل خلوتی رها شده بود. از این رو به دستور بازپرس پرونده ،جسد این مرد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای دستگیری قاتل یا قاتلان آغاز شد. با کشف این جسد مسیر تحقیقات ماموران وارد مرحله تازه ای شد.

در ابتدا فرضیه های مختلفی در خصوص قتل این مرد مطرح شد که همه فرضیه ها رد و فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفت. در حالی که مدت ها از قتل این مرد کارخانهدار میگذشت تحقیقات برای دستگیری قاتل بینتیجه ماند تا اینکه مدتی قبل ماموران دریافتند یک سارق مسلح هنگامی که قصد سرقت یک خودرو را داشته توسط صاحب آن دستگیر شده است. از این رو این سارق را برای بازجویی به اداره آگاهی آوردند و در بازرسی از وی دو قبضه کلت کمری کشف شد. با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که یکی از اسلحه ها اسلحهای است که در سال 85 فردی با گلوله خارج شده از آن به قتل رسیده است. با افشای این موضوع مسیر تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد.

متهم به کارآگاهان گفت روز جنایت به قصد سرقت این مرد را به قتل رسانده است. بدین ترتیب این پرونده به دادسرا ارسال و در نهایت با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
محاکمه عامل جنایت

جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک تشکیل شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهم شد. سپس اولیای دم درخواست خود مبنی بر قصاص متهم را مطرح کردند.

در ادامه متهم برای دفاع از خود به جایگاه آمد و گفت: روز حادثه در بولوار شاهد در حال تردد بودم که یک 206 به دلیل دست اندازی که در خيابان بود سرعتش را کم کرد. من به شیشه خودرو زده و راننده شیشه را پایین آورد. او را تهدید کردم. ناگهان از ماشین پیاده شد با اسلحه به پای او زدم روی صندلی افتاد من هم سوار خودرو شده و با پارچه ای چشمانش را بستم سپس وي را به کمربندی برده و به قتل رساندم. جسد را در کمربندی رها کرده و با سرقت خودرواش فرار کردم. در ادامه ختم جلسه رسیدگی اعلام و متهم به قصاص نفس محکوم شد. با اعتراض به این حکم ،پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و تایید شد.
کد N1381257

وبگردی