آفتاب
نوربخش:

دغدغه اصلی مدیران سازمان تامین اجتماعی ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش است

دغدغه اصلی مدیران سازمان تامین اجتماعی ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش است

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه اصلی مدیران و کارشناسان این سازمان حفظ و ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش است، گفت: در برنامه ششم توسعه باید برای بهبود وضعیت و تعیین چگونگی پرداخت بدهی دولت پیش بینی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» در این دیدار افزود: منابع سازمان تأمین اجتماعی حق الناس و متعلق به بیمه شدگان و حاصل انباشت حق بیمه دریافتی از کارگران و بازنشستگان است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ٩ میلیون و ٤٥٦ هزار نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند که بر اساس قانون کار تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می کنند.
نوربخش ادامه داد: همچنین یک میلیون و ٧٠٠ هزار نفر نیز بر اساس قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و این اقشار در کنار بیمه شدگان توافقی که با مصوبات مختلف مجلس شورای اسلامی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شده اند در مجموع ١٣ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند که همراه با اعضای خانواده به ٣٦ میلیون نفر می رسند.
وی با اشاره به جمعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می کنند و همراه با اعضای خانواده در این بخش ٥ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در مجموع تعداد افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در کشور به ٤٢ میلیون نفر می رسند.
وی تصریح کرد: خدمات سازمان تأمین اجتماعی منشاء ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای اقشار گوناگون جامعه و نیروهای مولد است و هرگونه خلل در خدمات سازمان نیز موجب نارضایتی و بروز مشکل برای بخش عظیمی از جمعیت کشور خواهد شد.
نوربخش گفت: سهم ٣ درصدی دولت در منابع حق بیمه تمامی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی به منظور تضمین ادامه خدمات این سازمان از سوی دولت است و دولت در این سازمان مشارکت تضامنی دارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه اظهار امیدواری کرد: دیدگاه های کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و در بودجه سال آینده کشور نیز به دیدگاه های سازمان توجه شود.
وی تصریح کرد: دغدغه اصلی مدیران و کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی حفظ و ارتقاء خدمات این سازمان به جامعه تحت پوشش است.
نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری برای انجام تعهدات خود ماهیانه ٥٢٠٠ میلیارد تومان هزینه می کند، گفت: ٣٤٠٠ میلیارد تومان در ماه برای پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان هزینه و ٢٢٠ میلیارد تومان نیز به مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت می شود.
نوربخش ادامه داد: در حوزه درمان نیز ماهیانه ١٠٠٠ میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم هزینه می شود که این رقم به بیمارستانها و داروخانه ها و سایر مراکز درمانی طرف قرار داد پرداخت می شود و ٤٠٠ میلیارد تومان نیز در بیمارستانها و مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی هزینه می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید برای بهبود وضعیت و تعیین چگونگی پرداخت بدهی دولت و پیشگیری از افزایش این بدهی پیش بینی لازم صورت گیرد.
نوربخش اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز چالش در آینده و بهبود شرایط تأمین اجتماعی از دو سال گذشته اقداماتی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین و ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ابلاغ این سیاستها باشیم.
شبد**1953** 3404
کد N1381048

وبگردی