آفتاب
در دیدار دوجانبه با پوتین؛

علی اف: دیدار سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان، فرمت جدید امیدبخشی است

علی اف: دیدار سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان، فرمت جدید امیدبخشی است

باکو- ایرنا- الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: دیدار سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو فرمت جدید امیدبخشی است.

به گزارش ایرنا ، علی اف روز دوشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با اشاره به این که امروز برای نخستین بار این دیدار سه جانبه برگزار می شود، افزود: در این دیدار موضوعات مهم در خصوص تعاملات منطقه ای بررسی خواهد شد.
به گفته علی اف، دیدار سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به توسعه اقتصادی سه کشور و تحکیم سیستم امنیتی منطقه کمک خواهد کرد.
رییس جمهوری آذربایجان همچنین نقش روسیه در روند حل مناقشه قره باغ کوهستانی را مهم خواند و در ارتباط با تلاش های ولادیمیر پوتین در این زمینه ابراز قدردانی کرد.
علی اف دیدار های مستمر رؤسای جمهوری آذربایجان و روسیه را برای توسعه هرچه بیشتر روابط فیمابین باکو و مسکو مؤثر دانست.
ولادیمیر پوتین نیز در ارتباط با سازماندهی این نشست سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان از الهام علی اف قدردانی کرد و گفت: در واقع نیاز به بررسی موضوعات در این فرمت وجود دارد و ممکن است پروژه های جدید در دریای خزر و نیز در حوزه های حمل و نقل، انرژی، متنوع سازی روابط بازرگانی و اقتصادی سه جانبه مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته پوتین، در زمان حاضر نزدیک به 600 شرکت با سرمایه گذاری روسیه در جمهوری آذربایجان فعال بوده و حجم سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در جمهوری آذربایجان به یک و نیم میلیارد دلار می رسد.
وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مذاکرات حل مناقشه قره باغ به راه حل قابل قبول برای هر دو کشور برسند.
وی در پایان ابراز اطمینان کرد؛ مذاکرات امروز در باکو به توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه و بهبود اوضاع در منطقه کمک کند.
شبد**خاورم**337**1528**1504
کد N1380786

وبگردی