آفتاب

پیش‌بینی 25 درصدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم/ معاون رئیس‌جمهور: بلندپروازانه است

پیش‌بینی 25 درصدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم/ معاون رئیس‌جمهور: بلندپروازانه است

ایرنا نوشت: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در دولت یازدهم سعی کردیم بین کار و زندگی زنان توازن برقرار کنیم.

شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در بازدید از مرکز جامع خدمات مشاوره بهزیستی تهران این مطلب را در خصوص اهدای تسهیلات برای زنان شاغل بیان کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این که تسهیلات چه تبعات و آثار سوئی بر امنیت شغلی زنان می تواند داشته باشد افزود: باید توجه داشته باشیم که افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه، ساعت شیردهی، کاهش ساعت کار زنان و بازنشستگی پیش از موعد و موارد دیگر، امنیت شغلی زنان را به خطر می اندازد و ما باید به تبعات این تسهیلات نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به این که نرخ فعالیت اقتصادی زنان از 12.9 درصد به 13.3 درصد رسیده است گفت: ما تلاش می کنیم انواع مشوق ها برای استخدام زنان در بخش خصوصی داشته باشیم و گزارش ها و راهکارهای خود را نیز آماده کرده ایم و در شورای عالی اشتغال نیز در نوبت رسیدگی است.

 دولت تدبیر و امید اجتماع محور است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد اجتماع محور دولت تدبیر و امید گفت: دولت در مسائل اجتماعی برنامه هایی داشته است که معتقدیم با همکاری های شبکه ای و هم افزایی می توانیم موفقیت لازم را به دست آوریم در غیر این صورت اگر قرار باشد به صورت جزیره ای عمل کنیم موفق نخواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل مجدد سازمان ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی گفت: برخلاف نظر برخی امیدوار هستیم تشکیل این سازمان مثمر ثمر باشد.

مولاوردی با اشاره به این که برنامه ششم توسعه به تصویب نرسیده است افزود: ما در چارچوب ماده 230 برنامه پنجم توسعه فعالیت می کنیم که از محورهای مورد تاکید در این ماده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به ماموریتی که معاونت در جایگاه ستادی خود دارد؛ شناسایی مسائل، جلب توجه، ایجاد حساسیت، شناسایی و مدیریت ظرفیت ها، ایجاد هماهنگی بین بخشی، هم افزایی و ترویج هماهنگی شبکه ای مواردی است که برای انجام ماموریت و وظیفه خود باید به آن توجه کنیم و در این سه سال تا حدی که امکانات و اعتبارات اجازه می داد سعی کردیم مسئولیت خود را انجام دهیم.
مولاوردی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه 25 درصد کاهش آسیب اجتماعی پیش بینی شده است هر چند این پیش بینی بلندپروازانه است اما برای تحقق سند 20 ساله نظام که کمتر از 9 سال تا پایان آن فرصت داریم، باید تلاش های مضاعفی برای رسیدن به ایران 1400 انجام دهیم و قوی تر از قبل به سمت این اهداف حرکت کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که متاسفانه آسیب های اجتماعی رو به رشد است، گفت: آسیب های اجتماعی حساسیت های زیادی را حتی در پایین ترین سطح ایجاد کرده است.

مولاوردی با اشاره به تقسیم کار انجام شده گفت: 19 کارگروه تشکیل شده که از این تعداد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در 11 کارگروه به صورت معاونت یا معین و یا همکار حضور دارد البته باید هر ستادی داخل دستگاه تشکیل شود که این کارها انجام شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با مجموعه اتفاقات در حال وقوع بتوانیم قدم های مثبتی برای کاهش آسیب های اجتماعی برداریم هر چند ادعای رفع آسیب های اجتماعی ادعای گزافی است و هیچ کشوری نتوانسته به طور کامل مسائل و آسیب های اجتماعی را برطرف کند.

در پایان معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از مرکز جامع خدمات مشاوره بهزیستی که 28 کابین با 58 مشاور داشت بازدید کرد.

47237

کد N1380396

وبگردی