آفتاب

مقام فلسطینی: آنروا در بحران مالی شدید به سر می برد

مقام فلسطینی: آنروا در بحران مالی شدید به سر می برد

تهران- ایرنا- مشاور رسانه ای آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل متحد با تاکید بر بحران مالی این مرکز گفت: این بحران باعث تعطیلی روند کمک رسانی این سازمان به نوار غزه، کرانه باختری، لبنان و سوریه شده است.

ابوحسنه در گفت وگو با شبکه المیادین افزود: آنروا با کمبود بودجه ای معادل 74 میلیون دلار مواجه است که این مسئله در ارائه خدمات اساسی مانند آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و امداد رسانی در مناطق تحت پوشش این سازمان تاثیر خواهد گذاشت و سعی در جبران این بودجه برای سال جدید تحصیلی دارد.
وی ادامه داد: نمی خواهیم در سال جدید تحصیلی با بحران مالی که باعث تعطیلی روند آموزش در مناطق عملیاتی آنروا می شود روبرو شویم به همین دلیل در حال جمع آوری کمک ها هستیم تا روند کمک رسانی بخصوص در نوار غزه که با محاصره ده ساله مواجه است، ادامه داشته باشد.
ابوحسنه همچنین گزارش داد که مرگ و زندگی در نوار غزه مساوی است و ثروتمند و فقیر از نبود امکانات در این منطقه رنج می برند. همه مردم از آب کثیف می نوشند و میوه ها و سبزی های مسموم می خورند؛ اجازه سفر ندارند و سال گذشته شمار کمی توانسته اند از این منطقه خارج شوند و براساس قید و بندهای موجود هر نفر هر دویست سال یک مرتبه می تواند از این منطقه خارج شود.
آژانس امدادرسانی و ایجاد اشتغال برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پیشتر اعلام کرده بود که محاصره نوار غزه اقتصاد این منطقه را نابود کرده و باعث بالا رفتن شدید میانگین بیکاری، فقر و نیز فقدان امنیت غذایی شده است.
رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حصر نوار غزه در سال 2007 تاکنون، سه بار، در پایان سال 2008 و ابتدای سال 2009 و یکبار در سال 2012 و یکبار نیز در سال 2014 این منطقه را هدف حمله قرار داده و بخش های وسیعی از غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.
در اثر این حملات تاکنون صدها فلسطینی شهید و هزاران خانه و تاسیسات زیر بنایی فلسطینیان نیز ویران شده است.
در نتیجه این محاصره و منع ورود مصالح ساختمانی به غزه، روند بازسازی ویرانه های به جا مانده از تجاوز رژیم صهیونیستی نیز با دشواری مواجه شده است.
خاورم**9366**1275
کد N1379957

وبگردی