آفتاب

اجتماع رانندگان وسایل نقلیه سنگین در اعتراض به انتقال اداره کل حمل و نقل از سمنان به شاهرود مقابل استانداری

اجتماع رانندگان وسایل نقلیه سنگین در اعتراض به انتقال اداره کل حمل و نقل از سمنان به شاهرود مقابل استانداری

سمنان- ایرنا- رانندگان وسایل نقلیه سنگین مسافری و باری، در اعتراض به شایعاتی درباره جا به جایی و انتقال اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از سمنان به شهرستان شاهرود، مقابل استانداری سمنان اجتماع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، روز دوشنبه جمعی از کامیون داران و رانندگان اتوبوس با توقف خودروهای سنگین مقابل استانداری سمنان واقع در بلوار بسیج این شهر، به زمزمه هایی که درباره انتقال اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از مرکز استان به شهرستان شاهرود به گوش می رسد، اجتماع و اعتراض کردند.
در این اجتماع، معترضان شامل حدود 200 نفر از کامیون داران، رانندگان و تعدادی از اعضای تعاونی های مسافربری، با توقف حدود 60 دستگاه وسیله نقلیه مسافربری و باربری در بلوار بسیج از محدود پل امیرکبیر تا استانداری سمنان، اعتراض خود را به این جابه جایی نشان دادند.
از مدت ها قبل، مساله ادغام حوزه مدیریت راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان ها و تشکیل «اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای» مطرح بوده است.
خرداد 91 ادارات کل راه و ترابری و مسکن شهرسازی ادغام شدند و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد و در تمام استانها نیز این ساختار تغییر کرد و تنها در 2 استان تهران و سمنان، ساختار این 2 اداره کل به همان شکل مجزا باقی ماند.
حضور اداره کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود و اداره کل مسکن و شهرسازی در سمنان، مدتها مساله و مجادله برای ادغام بود که با مقاومت مردم، برخی چهرها و مسئولان همراه بود و اینک نیز مساله ادغام مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان مطرح است و از آنجا که اداره کل راه و ترابری در استان سمنان در شاهرود قرار دارد، شایعاتی درباره انتقال اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان به شاهرود مطرح است که این مساله موجب اعتراض رانندگان و مالکان خودروهای سنگین باری و مسافری در سمنان شده است.
به گزارش ایرنا، اجتماع کنندگان اعلام کردند بنا بر قانون مصوب، حوزه مدیریت راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان ها ادغام شده و تشکیلات جدید با عنوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به وجود آمده و چون اداره کل حمل و نقل و پایانه استان سمنان در مرکز استان در سمنان، مسقر است، باید این تشکیلات جدید در سمنان ادامه فعالیت دهد و نباید به شهرستان شاهرود منتقل شود.
افراد حاضر در این اجتماع اعلام کردند: این طور که پیداست، قرار است کاری غیر از قانون در استان سمنان درباره این ادغام اجرا شود، چرا که در برخی نقاط استان سمنان قصد دارند این گونه وانمود کنند که اداره کل حمل و نقل در معاونت راهداری اداره کل راه و ترابری ادغام شده و باید به شهرستان شاهرود برود.
به گفته آنان، معاونت راهداری اداره کل راه و ترابری استان سمنان که در شاهرود مستقر است در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان که در سمنان واقع است ادغام شده و تشکیلات آنان باید به مرکز استان بیاید نه اینکه به شاهرود منتقل شود.
اجتماع کنندگان این را نیز گفتند که با وجود اینکه سال هاست ادارات کل راه و ترابری استانها در ادارات کل مسکن و شهرسازی ادغام و تشکیلات جدیدی به نام اداره کل راه و شهرسازی به وجود آمده، ولی به خاطر نفوذ برخی مسوولان و چهره های شاخص کشوری و استانی، تاکنون این مهم در استان سمنان انجام نشده و اکنون نیز برخی حرکت ها و زمزمه ها به گوش می رسد که می خواهند اداره مسکن و شهرسازی استان را هم به شاهرود ببرند، در حالی که راه و ترابری در مسکن و شهرسازی ادغام شده و تشکیلات آن باید از شاهرود به سمنان بیاید.
در این اجتماع که اعضای شورای اسلامی شهر سمنان نیز حضور دارند، تجمع کنندگان از استاندار سمنان و مسئولان استانی، خواستند هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام و از تضییع حق و حقوق مردم سمنان جلوگیری شود.
به گفته آنان، مشخص نیست چرا مسوولان با گذشت مدتی از اعلام این موضوع در محافل، تاکنون واکنشی نشان نداده و اقدامی انجام نداده اند.
هم اکنون تعدادی از حاضران و نمایندگان رانندگان معترض، در نشستی با مسوولان استان در استانداری سمنان، در حال بررسی و رسیدگی به این مساله هستند.
اجتماع کنندگان که اتوبوس ها و خودروهای سنگین خود را نیز به نشانه اعتراض، در بلوار بسیج سمنان متوقف کرده اند، اعلام کردند تا مشخص شدن موضوع به تجمع خود ادامه داده و خواستار منتفی شدن مساله انتقال این ساختار و تشکیلات اداری از سمنان به شاهرود هستند.
7339/7470/6103
کد N1379780

وبگردی