آفتاب
رئیس هیات اعزامی نیروهای مسلح اعلام کرد:

اعلام همدردی با خانواده نظامیان سانحه دیده کشورهای چین و آنگولا

اعلام همدردی با خانواده نظامیان سانحه دیده کشورهای چین و آنگولا

تهران -ایرنا -رئیس هیات اعزامی نیروهای مسلح ایران به مسابقات بین المللی نظامی روسیه با توجه به حادثه منفجر شدن گلوله در حین تمرین تیراندازی ، با خانواده نظامیان سانحه دیده کشورهای چین وآنگولا اعلام همدردی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره ارتباطات و تبلیغات دفاع ستادکل نیروهای مسلح امیر سرتیپ دوم حسین شکوهی ،در خصوص ضایعه پیش آمده برای نظامیان دو کشوردوست ایران گفت:متاسفانه درحین تمرین تیراندازی با خمپاره انداز توسط تیم اعزامی از کشورآنگولا،گلوله منفجره شده و تعداد 10نفر از تیم اعزامی کشور آنگولا و یک نفر از تیم چین مجروح شدند که بدلیل شدت جراحات وارده ، یکی از اعضای تیم آنگولا فوت نمود.
امیرشکوهی ضمن تبریک به ملت شریف ایران برای پیروزی های بدست آمده روز گذشته نیروهای مسلح، خصوصا خانواده های معظم شهدا وجانبازان در خصوص حضور چشمگیر و موفقیت آمیز تیم های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین تجربه کشورمان در بین 23 کشور جهان دراین دوره از مسابقات اظهار کرد:تیم غواصی در مرحله اول و دوم این مسابقات(شنای 4 - 200 متر و نجات زیر دریایی غرق شده) رتبه اول و درمرحله سوم (حفظ مسیر زیر آب) رتبه سوم را کسب کرد.
وی ادامه داد: این تیم در مجموع تاکنون درجایگاه دوم قرار داشته است و در رقابت نزدیک با تیم روسیه قرار دارد و همچنین تیم تهاجم دریابرد نیز در مرحله اول مسابقات (شنای 400متر) مقام اول و در مرحله دوم وسوم مسابقات جایگاه چهارم را بدست آورده است.
امیر شکوهی افزود:در مرحله نهایی مسابقات دریابرد(مرحله امدادی) در 19 مرداد ماه انجام شد و نتیجه این مرحله تعیین کننده برنده نهایی مسابقه تهاجم دریابرد است.
رئیس هیات اعزامی نیروهای مسلح ایران در خصوص موفقیت تیم هوابرد و تیم نفربر (حمله سواروف) ومبارزه با تانک ها اشاره کرد و افزود:تیم هوابرد تاکنون درچهار مرحله شرکت کرده است و به احتمال زیاد به مرحله فینال راه پیدا خواهد کرد.
وی درادامه اظهارکرد:تیم نفربر با قرار گرفتن در بین چهارتیم برتر به فینال مسابقات راه پیدا کرده است و یکی از سخت ترین رقابت ها در این مسابقات رشته مبارزه تانک ها است که اکثر کشورها در این رشته شرکت کرده اند.
امیر شکوهی تصریح کرد: امروز مرحله قبل از پایان اجرا می شود و چنانچه تیم جمهوری اسلامی ایران بتواند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد به مرحله فینال راه پیدا خواهد کرد.
رئیس هیات اعزامی به مسابقات دوستی نظامی روسیه در پایان با اشاره به اتمام این مسابقات در روز 23 مرداد ماه افزود:تیم کوهستان وارد مرحله پنجم مسابقات یعنی صعود به قله آلبروس شده و به فینال مسابقات راه پیدا کرده است.
اجتمام**1996**1569
کد N1379647

وبگردی