آفتاب

رئیس کمیته نفت وگاز کمیسسون انرژی مجلس:نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در وزارت نفت باید بازنگری شود

رئیس کمیته نفت وگاز کمیسسون انرژی مجلس:نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در وزارت نفت باید بازنگری شود

گناوه- ایرنا- رئیس کمیته نفت وگاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک اچ اس ای (نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست ) در وزارت نفت ازقدرت برخوردار نیست و باید در آن بازنگری و تجدید نظر شود.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست بررسی آتش سوزی خط لوله ٤٢ اینچ انتقال گاز آغار و دالان در ایستگاه لخته گیر روستای شول گناوه درفرمانداری این شهرستان افزود: دراین ارتباط باید یک دستور جامع و کامل اتخاذ شود به گونه ای که بتوان از اختیارات فوق العاده در قالب یک مدیریت قوی درحد مدیریت بحران کشور که همان پدافند غیرعامل است، تعریف و برخوردار شود.
نماینده مردم نهاوند درمجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه هم اینک بصورت جزیره ای عمل می شود و این نقصان کار است و از جراید و رسانه ها توقع است که این موضوع را منعکس تا مسئولان عالی رتبه وزارت نفت چاره اندیشی کنند.
وی افزود: به محض وقوع حادثه آتش سوزی ایستگاه لخته گیر گاز در گناوه همه نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون انرژی از خود واکنش نشان دادند و موضوع را از طرق مختلف پیگیری کردند.
رئیس کمیته نفت وگاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پس از این حادثه که همه مردم ایران اسلامی را متاثر کرد و باتوجه به ذهنیتی که ایجاد شد برای علت وقوع آن نشست های متعدد و بازدیدهای میدانی انجام شده که نتیجه نهایی آن به اطلاع مردم و صحن علنی مجلس و کمیسیون انرَژی ارایه می شود.
وی گفت: آنچه که از قرائن و شواهد پیداست دراین قضیه عوامل خرابکاری مشهود نبوده و باتوجه به این که تخصص نفت دارم به عوامل فنی مرتبط بوده است.
بهرام نیا، از تلاش و پیگیری نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای افزود: از فرماندار شهرستان گناوه نیز که دراین جلسه در دفاع از حقوق شهروندی مطالبی بیان کردند قدردانی می شود و امیدوارم شرکت نفت مطالب را مورد بررسی و با تعمق چاره اندیشی کند تا حقوق مردم این منطقه باوجود مشکلات مالی وتوسعه نیافتگی بواسطه این سرمایه ملی بهره عظیم ببرند.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از بدو وقوع حادثه آتش سوزی ایستگاه لخته گیر گاز گناوه تمامی امکانات و تجهیزات شهرستان گناوه و فلات قاره بهرگان و شهرستان دیلم حضور یافتند.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: این حادثه زنگ خطری بود که باید نسبت به ایمن سازی خطوط لوله نفت و گاز در شهرستانهای گناوه و دیلم بطور جدی توجه کرد.
وی گفت: باتوجه به تعدد شرکت ها و تاسیسات نفتی در مناطق شهرستان های گناوه و دیلم انتظار می رود که یک ایستگاه آتش نشانی و اورژانس هوایی در این منطقه ایجاد شود.
خدری استقرار دفتر نمایندگی شرکت های نفتی و پرداخت حق آلایندگی را از دیگر نیازهای اصلی این منطقه عنوان کرد و افزود: فرودگاه بهرگان نیز باید به مردم منطقه خدمات رسانی کند.
دراین نشست مدیران ارشد وزارت نفت و روسای کمیته های کمیسیون انرژی مجلس و مسئولان شهرستان های گناوه ودیلم حضور داشتند.
خط ٤٢ اینچ انتقال گاز آغار و دالان که بخشی از گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به مناطق نفت خیزجنوب انتقال می دهد، بامداد روز شنبه، ١٦مردادماه در حین عملیات فشارگیری دچار انفجار و آتش سوزی شد.
دراین حادثه سه نفر زخمی و یک نفر به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی چرومی گناوه جان خود را از دست داد.
شهرستان گناوه در 120کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع شده و تأسیسات و شرکت های نفتی بسیاری در این منطقه وجود دارد.
شبک **6164/6043 **1917
کد N1378906

وبگردی