آفتاب
در پی کناره گیری رییس اتاق ایران به دلیل ناراحتی جسمی ناشی از فشار کاری

بازنگری درباره شیوه های مدیریتی در دستور کار اتاق ایران قرار گرفت

بازنگری درباره شیوه های مدیریتی در دستور کار اتاق ایران قرار گرفت

تهران- ایرنا- کناره گیری رییس اتاق ایران به دلیل ناراحتی جسمی ناشی از فشار کاری، دستور نشست شورای رییسان اتاق های سراسر کشور را به سوی بازنگری در شیوه های مدیریت و حجم کار تعریف شده سوق داد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، نشست شورای رییسان اتاق های سراسر کشور با حضور هیات رییسه اتاق ایران، هفدهم مردادماه در اتاق ایران برگزار شد.
«پدرام سلطانی» نایب رئیس اتاق ایران، در این نشست گفت: اتفاقی که برای رئیس اتاق ایران افتاد همه را به این فکر فرو می برد که چه روشی در اداره اتاق و کشور وجود دارد که این همه فشار به مدیران بلندپایه وارد می کند و به نظر می رسد باید در روش اداره اتاق بازنگری شود.
«محسن جلال پور» پس از 14 ماه ریاست بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بتازگی به دلیل تشدید بیماری قلبی از مسئولیت خود کناره گرفته است.
سلطانی ابراز امیدواری کرد جلال پور در پی بهبود وضع جسمانی، به زودی در قالب رئیس افتخاری یا فردی متخصص، توانمند و صاحب نظر به جمع خانواده بخش خصوصی برگردد.
نایب رئیس اتاق ایران گفت: مسئولیت هایی که بر دوش رئیس اتاق گذاشته شده بسیار زیاد است. عضویت و حضور در جلسات زیاد و همچنین در شرایط اقتصادی کشور با رکود اقتصادی و شرایط پس از برجام توقع از بخش خصوصی بسیار افزایش یافته است. بنابراین باید حجم کار و شیوه مدیریت را به گونه ای بررسی و بازنگری کنیم تا فشار موجب بروز عوارض نشود و به کارآمدی بیشتر و تقسیم کارها و کمتر شدن فشار و بار روحی وروانی رییسان بینجامد.
سلطانی تاکید کرد تا زمان تعیین رئیس جدید اتاق، اخذ مشورت از رییسان و پیشکسوتان اتاق ها مطلوب و ضروری است.
وی گفت: در جلسه مردادماه هیات نمایندگان، تاریخ انتخابات برای تعیین رئیس جدید را تعیین می کنیم و امیدواریم در شهریور انتخابات انجام شود.
«محمدرضا انصاری» دیگر نایب رئیس اتاق ایران، در این نشست گفت: رییسان اتاق ها مسئولیت همه امور داخلی و خارجی اتاق ها را برعهده دارند که فشار زیادی بر آنان وارد می کند و برای همین باید در همه اتاق ها بازنگری شود تا از فشار های زیاد بر رییسان بکاهیم.
«علا میرمحمدصادقی» مشاور عالی هیات رئیسه در امور پیشکسوتان، نیز در این نشست گفت: در این شرایط رییسان اتاق ها و هیات نمایندگان و هیات رئیسه باید بلوغ خود را نشان داده و آبروی اتاق را حفظ کنند و از مبارزات انتخاباتی به دور باشند و بسیار زود در مورد رئیس جدید تصمیم بگیرند.

** بررسی لایحه مناطق آزاد
در ادامه این نشست، موضوع لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری در دستور کار رییسان اتاق ها قرار گرفت و 6 مخالف، سه موافق و دو نفر با نظر مشروط در این زمینه صحبت کردند.
پس از تبادل نظر و مرور نظرها مقرر شد با توجه به اینکه لایحه مناطق آزاد در دستور کمیسیون مجلس شورای اسلامی است، اتاق نظر کارشناسی خود را به همراه کار پژوهشی، به مجلس منعکس کند.
همچنین مقرر شد اتاق ها نظر موافق یا مخالف خود را به صورت کتبی اعلام یا کارشناسی معرفی کنند.
به گزارش ایرنا، کشور ما دارای هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
بیست و سوم تیرماه نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه دولت برای ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در کشور، موافقت کردند.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.
ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شوراست.
اقتصام**9123**1961
کد N1378663

وبگردی