آفتاب

هرکه آگاه تر بود جانش قوی است

هرکه آگاه تر بود جانش قوی است

تهران - ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در پیامی با عنوان «هرکه آگاه تر بود جانش قوی است »، 17 مردادماه، روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران تبریک گفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حامد شمس در این پیام، افزود: نمی توان قلم در دست گرفت و خالی از ذهن و تفکر بود. نمی توان قلم را بر صفحه کاغذ، لغزاند بی آنکه ارزش و احترام آن را دانست.
وی اظهار کرد: انسان تنها برای خود نمی نویسد، بلکه قرار است دسترنج او برای دیگران منبعی ارزشمند از اطلاعات جدید باشد. بنابراین باید صداقت وا خلاق بیش از پیش سرلوحه کار قرار بگیرد و به حق بدون رعایت آن، اطلاع رسانی بی معنی و ابتر می ماند.
وی صحت و اعتماد عمومی به خبر، پیام رسانی صحیح و بدون غرض را یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر خبر برشمرد و اظهار کرد: شاید تاکید خداوند متعال در سوره قلم و سوگند او به این واژه بی مانند و در پی آن تاکید بر اخلاق والا و راستگویی در اینجا آشکارتر شود.
وی یاد وخاطره خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی محمود صارمی را که هفدهم مرداد ماه 1377 در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید ، نمونه ای از همین سیر تاریخی پیام رسانی دانست.
17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی یکی از شهدای خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
اجتمام**9136**1776
کد N1378158

وبگردی