آفتاب

کمک به کاهش ریسک در حوزه نظام توزیع و پخش با استفاده از فناوری اطلاعات

کمک به کاهش ریسک در حوزه نظام توزیع و پخش با استفاده از فناوری اطلاعات

با همکاری نظام بانکی و بهره گیری از فناوری اطلاعات می توان ابزارهای جدیدی در جهت گسترش خدمات و کاهش ریسک نظام توزیع و پخش فراهم کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس نصراله جهانگرد در كنفرانس مديريت مبتني بر فرآيند در صنعت پخش، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: كل فضاي اقتصادي شامل گردش كالا، خدمات، پول است كه به كمك ابزارهاي ICT مي توان كاهش زمان زنجيره توليد تا عرضه محصول را عملياتي كرد.


وي ادامه داد: رهگيري مرسولات و محصولات به كمك اينترنت اشياء و فناوري RFID يكي از ابزارها و كاربردهاي موجود در اين حوزه محسوب مي شود.


وي خاطرنشان كرد: همچنين به كمك سيستم هاي اطلاعاتي از اقلام موجود در نظام توزيع و پخش و همكاري نظام بانكي مي توان خدمات جديدي در راستاي بهبود نقدينگي اقتصادي در اين بخش، ايجاد كرد.


معاون وزير ارتباطات با اشاره به اقدام هاي صورت گرفته طي سه سال گذشته در بهبود كيفيت، كميت و گسترش شبكه دسترسي براي رونق كسب و كار ها از جمله در نظام توزيع و پخش تصريح كرد: با تلاش هاي صورت گرفته، ظرفيت ارتباطي كشور طي سه سال گذشته هشت برابر شده كه البته براي رسيدن به متوسط جهاني بايد اقدام هاي بيشتري عملياتي شود.


وي تاكيد كرد: هم اكنون در حال مهاجرت از سيستم مبتني بر انتقال صوت به سيستم مبتني بر ديتا و IP هستيم و اقدام هاي بسيار مفيدي از سوي فعالان حوزه ارتباطي در بخش دولتي و خصوصي اجرايي شده است.


رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به ساختار ساخت يافته طراحي شده در نظام ارتباطي كشور گفت: در ساختار تعريف شده اي كه در حال پياده سازي است، تمام شهرهاي كشور به شبكه متصل مي شوند و به واسطه آن افزايش توانمندي شبكه اي و همچنين افزايش قابليت هاي امنيتي و دفاعي در حوزه سايبري، عملياتي خواهد شد.


وي ادامه داد: هم اكنون و با ارايه خدمات نسل سه و چهار، امكان مبادله ترافيك در جهت افزايش دسترسي پذيري در سطح ملي فراهم شده و از توان تحرك پذيري در اين حوزه مي توان در حوزه توزيع و پخش نيز به خوبي بهره برد.

 

5656

 

کد N1378088

وبگردی