آفتاب

بازی با کاوشگر کنجکاوی به مناسبت تولدش

بازی با کاوشگر کنجکاوی به مناسبت تولدش

همشهری آنلاین: ناسا به مناسبت چهارمین تولد مریخی کاوشگر کنجکاوی بازی رایگانی را منتشر ساخته‌است که کاوشگر مریخی نام دارد و در آن بازیکنان می‌توانند کاوشگری را در گوشه و کنار مریخ برانند.

براساس گزارش ناسا،‌ اين بازي به شدت اعتياد‌آور است و در عين حال به بازيكنان نشان مي‌دهد دومين كاوشگر مريخي كه قرار است در سال 2020 راهي مريخ شود، چگونه سطح مريخ را اسكن مي‌كند.

مايكل ويوتي مدير روابط عمومي آزمايشگاه JPL ناسا مي‌گويد ما نسبت به اين شيوه جديد مشغوليت مردم با ماجراجويي‌هاي كنوني كنجكاوي و اكتشافات آينده كاوشگر بعدي ناسا در مريخ بسيار هيجان‌زده‌ايم. كاربران با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند اين بازي را با دوستانشان به اشتراك بگذارند و علاقه‌ و كنجكاوي كه با استفاده از اين بازي به اشتراك گذاشته مي‌شود،‌به افزايش دانش علمي، فناوري،‌مهندسي و رياضيات منجر خواهد شد.

در اين بازي كاربر بايد كنجكاوي را در سطح مريخ حركت داده و به جمع‌آوري نمونه‌ بپردازد و از روي موانع دشوار و لغزنده عبور كند. نسخه دوبعدي اين بازي در ابتدا بسيار ساده به نظر مي‌آيد، اما بهتر است يكبار آن را بازي كنيد و بعد نسبت به سادگي آن قضاوت كنيد. اگر اين بازي را انجام داديد و آن را دشوارتر از آنچه به نظر مي‌آيد يافتيد،‌ به ياد بياوريد كه كنجكاوي هم‌اكنون درتلاش است تكه سنگي به نام ماريمبا را براي جمع‌آوري براده‌هاي آن سوراخ كند،‌ماموريتي كه در نگاه اول ساده به نظر مي‌آيد، اما درحقيقت تاكنون چندين ماه از وقت كنجكاوي را گرفته‌است زيرا اين كاوشگر براي رسيدن به آن بايد با سرعتي برابر 5 سانتيمتر بر ثانيه حركت كند و هر خطايي مي‌تواند به فاجعه تبديل شود.

درواقع انجام هركاري در مريخ به زماني طولاني نياز دارد. اين كاوشگر در طول چهار سالي كه در مريخ حضور داشته‌است،‌ تنها 13.5 كيلومتر جا‌به‌جا شده‌است،‌اما در همين مدت 128 هزار تصوير به زمين ارسال كرده و 362 هزار بار ليزر خود را شليك كرده‌است. يكي از مهمترين اكتشافات اين كاوشگر در اوايل سال جاري رخ داد و كنجكاوي كشف كرد مريخ از تمامي تركيبات مورد نياز براي شكل‌گيري حيات ميكروبي برخوردار است.

بازي جديد ناسا را مي‌توانيد از اينجا به صورت اپليكيشن دريافت كنيد و يا در اينجا به صورت آنلاين بازي كنيد.

کد N1378082

وبگردی