آفتاب

استاندار کرمان: رسانه ها در گسترش وحدت و اعتماد عمومی نقش ویژه دارند

استاندار کرمان: رسانه ها در گسترش وحدت و اعتماد عمومی نقش ویژه دارند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان، رسانه را بسیار اثرگذار دانست و گفت: رسانه ها در شرایط کنونی کشور و استان در زمینه گسترش وحدت و اعتماد عمومی به نظام نقش ویژه و اساسی دارند.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار افزود: کشور و استان در حال حاضر به وحدت نیاز دارد و اصحاب رسانه در ایجاد و توسعه این وحدت نقش بسزایی دارند.
وی گفت: در سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نقش رسانه ها در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی، حفظ آرامش و انسجام داخلی بسیار موثر و کارساز است و تاکنون نیز همین گونه بوده است.
وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اعتماد عمومی مردم شکل گرفته که روز به روز باید ارتقا یابد و نقش رسانه ها نیز اعتلای اعتماد بین مردم است.
وی گفت: گفتمان فراگیر اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان دنبال می کنیم و امروز نیازمندیم پایه های اقتصادی را قوی کنیم تا اقتصاد کشور متزلزل نباشد که مستلزم آن است مردم پای کار بیایند.
استاندار کرمان تصریح کرد: هرچه مردم به صحنه بیایند و نقش مردم پررنگ و نقش دولت کمرنگ شود، موفق تر خواهیم بود و تعیین سرنوشت کشور باید به دست مردم باشد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید به واقع سعی کرده تصدی گری خود را در حوزه اقتصادی کاهش دهد و یکی از اهداف عمده اقتصاد مقاومتی نیز همین موضوع است.
رزم حسینی اظهار کرد: در نشست روز گذشته استانداران از سوی دولت تاکید شد که دولت تسهیل گرست و آمده است تا رشد اقتصادی و رونق اقتصادی را در کشور پدید آورد.
وی بر لزوم تحلیل اخبار در کنار انتشار آنها تاکید کرد و گفت: اتفاقاتی که در استان کرمان به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی رخ می دهد یک پدیده است زیرا برای اولین بار فرصتی فراهم شده تا شرکت ها و موسسات بزرگی مسئولیت توسعه را بپذیرند که این موضوع بسیار مهم است.
وی تبیین مثلث توسعه اقتصادی در استان را زیربنای کار در توسعه اقتصادی برشمرد و گفت: نقش فعالان اقتصادی، ائمه جمعه و سرمایه گذاران در تحقق اقتصاد مقاومتی باید قلم زده شود.
استاندار کرمان بیان کرد: اهالی قلم باید با دست اندرکاران و مدیران مصاحبه و کاری کنند تا فضای کار و توسعه در این استان توسعه یابد.
وی تصریح کرد: نباید به دنبال غلو و بزرگنمایی بود زیرا بزرگنمایی موجب از بین رفتن اثرگذاری کارها می شود و باید اقدامات را در حد خود، منعکس شوند.
وی گفت: در استان کرمان تلاش شده مدیران را به گونه ای آماده کنیم که سعه صدر آنها بالا باشد و فکر نکنند انتقاد، تهدید است و انتقاد به جا و منصفانه بسیار سازنده است.
رزم حسینی بر گفتمان سازی در همه بخش ها در هفته دولت تاکید کرد و افزود: استان به سمتی رفته که از ظرفیت غیردولتی استفاده کند و موفقیت های بسیار خوبی داشته و دولت نیز روز به روز به تسهیل راه کمک می کند.
وی با بیان اینکه جاده دو طرفه بین دولت و نظام با مردم باید توسط رسانه ها ایجاد شود گفت: اعتماد مردمی به رسانه ها سرمایه بزرگی است و می تواند مبنای کارهای بزرگتری باشد.
وی بر گسترش روحیه مطالبه گری در جامعه تاکید و بیان کرد: مردم کرمان باید مطالبه گری کنند و تلاش می کنیم این سد را در استان کرمان بشکنیم تا روحیه مطالبه گری مردم ارتقا یابد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: خود را برای انتقادات آماده کرده ایم تا فضای مطالبه گری در جامعه ارتقا یابد.
وی ضمن تقدیر از تلاش های رسانه ها در استان کرمان افزود: خبرنگاری انگیزه جهادی، الهی و عشق نیاز دارد و با مادیات قابل جبران نیست.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: خدمات قلم را با مادیات نمی توان جبران کرد و کلماتی که از روی عشق و دل نگاشته می شود بسیار اثرگذار است.
وی گفت: نامگذاری 17 مرداد به عنوان سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نشان از اهمیت این روز دارد.
وی به سوگند خداوند به قلم اشاره کرد و افزود: وجود شهدای عرصه خبر، جایگاه خبرنگار را مضاعف کرده است.
رزم حسینی تصریح کرد: شهدای عرصه خبر به ویژه شهید صارمی برای بیداری ملت ایران و بیداری منطقه جان خود را طبق اخلاص گذاشتند تا اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد و این افراد شخصیت هایی هستند که قلم آنها مانند سلاحی است که در عرصه دفاع مقدس به کار گرفته می شد.
وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی یک دستگاه دولتی است و خدمات خوبی را در عرصه اطلاع رسانی داشته و توانسته خبررسانی خوبی به جامعه ارائه دهد.
استاندار کرمان تاکید کرد: خبرگزاری ایرنا در این استان باید تقویت شود زیرا اعتماد مردم را به خود جلب کرده است.
وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکنون اخبار صحیح و درست را به مردم ارائه کرده و مرجع برخی از خبرگزاری ها بوده است و توانسته در دل مردم جا باز کند.
وی افزود: مدیران و دستگاه های دولتی آمادگی دارند هر گونه همکاری را با اصحاب رسانه به ویژه ایرنا انجام دهند زیرا این خبرگزاری، انعکاس به موقع و صحیح اخبار را بر عهده دارد.
رزم حسینی گفت: تاکنون دستگاه های دولتی به خوبی توانسته اند اقدامات عملی و واقعی خود را به خبرگزاری ایرنا ارائه دهند.
وی افزود: سعی می کنیم مجموعه ایرنا را به عنوان یک دستگاه دولتی تقویت کنیم تا مردم از خدمات دولت و مشکلات دولت اطلاع یابند.
وی بر تدوین آرشیو قوی از ایرنا استان کرمان تاکید و بیان کرد: باید نمایشگاهی از ایرنای گذشته، ایرنای فعلی و ایرنای آینده در استان کرمان ایجاد شود.
استاندار کرمان بر نوآوری های بیشتر از سوی ایرنا تاکید کرد و گفت: استان کرمان به عنوان استانی پهناور با ظرفیت های فراوان است و خبرگزاری این مرکز باید در زمره خبرگزاری های درجه یک جمهوری اسلامی قرار گیرد.
وی بر تشکیل شبکه مردمی خبر از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تاکید کرد.
رزم حسینی ادامه داد: اصحاب رسانه در استان کرمان همکاری خوبی با دولت دارند و دولت نیز تلاش کرده اهتمام داشته باشد تا شأن و احترام خبرنگاران حفظ شود.
وی با اشاره به تحقق دولت شیشه ای در استان کرمان تصریح کرد: در حد توان خود تلاش کرده ایم که اصحاب رسانه در همه جلسات و سفرهای استانی حضور داشته باشند تا ضمن اطلاع رسانی دقیق و به موقع، امکان ارائه تحلیل و بیان کاستی های احتمالی نیز فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم جایگاه اصحاب رسانه ارتقا یابد گفت: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی به موقع و صحیح می توانند جایگاه خود را به درستی در جامعه مطرح کنند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در دنیایی که هر روز اختراعات و کشفیات جدیدی صورت می گیرد، نمی توان مسائل را از مردم پنهان کرد و به همین منظور دولت شیشه ای در استان کرمان محقق شده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان نیز در این دیدار گزارشی از اقدمات و برنامه های تحولی این سازمان در استان ارائه کرد.
7440/3029/3028 / 1539
کد N1378076

وبگردی