آفتاب

سی ان ان: سیستم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بشدت آسیب پذیراست

سی ان ان: سیستم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بشدت آسیب پذیراست

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی ' سی ان ان' گزارش داد که بررسی های انجام شده توسط این شبکه خبری نشان می دهد سیستم های الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بطرز هراس آوری سهل الوصول و آسیب پذیر است.

سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: به دنبال هک و انتشار نزدیک به 20هزار ایمیل مربوط به کمیته ملی دمکرات ها، اکنون این سوال مطرح شده که تا چه میزان سیستم های الکترونیکی اخذ رای که قرار است در این دوره از انتخابات آرا 'هیات های انتخاباتی' – موسوم به 'الکترال' – را شمارش کند، از امنیت لازم در برابر نفوذ پذیری هکرها برخوردار است.
سی ان ان گزارش داد : نتایج تحقیقات این شبکه نشان می دهد که این سیستم ها بطور هراس آوری سهل الوصول، آسیب پذیر و قابل هک شدن هستند.
'جرج کورتز' از شرکت امنیت سایبری 'کراود استرایک' (CrowdStrike) دراین زمینه به سی ان ان گفت: چنانچه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هک شود، می تواند توازن آرا را از یک نامزد به نامزد دیگر برهم زند.
کورتز به سی ان ان گفت: 40 سال پیش 'واترگیت' تنها با درز چند فایل رخ داد، اما اکنون بحث ده ها هزار فایل و اطلاعات است.
مدیر شرکت CrowdStrike اذعان کرد که افراد و بازیگران زیادی خواهان هک کردن سیستم اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند و هیچ شکی دراین مورد وجود ندارد.
کورتز افزود: این یک فرصت بزرگ برای آنها (هکرها) است و ورود به این سیستم نیز بسیار آسان می باشد.
سی ان ان در ادامه افزود: فراتر از این امر، مساله این است که در جریان اخذ آرا ریاست جمهوری از چه دستگاه های برای این کار استفاده شود، چرا که هر ایالتی از یک دستگاه الکترونیکی و سیستم خاص مربوط به خود استفاده می کند.
این شبکه خبری گزارش داد: یک شرکت امنیتی اقدام به خرید چندین دستگاه الکترونیک اخذ رای از طریق 'e-bay' کرده است، پس می بینید که چقدر امنیت وجود دارد!
'برین وارنر' (Brian Varner) پژوهشگر ارشد از شرکت تولید نرم افزار امنیتی 'سیمنتک' (Symantec) واقع در کالیفرنیا روش هک شدن این دستگاه الکترونیکی اخذ رای ریاست جمهوری آمریکا را بسیار راحت عنوان کرد.
وارنر گفت: رای دهنده آمریکایی زمانی که در برابر این دستگاه قرار می گیرد کارت هویت انتخاباتی خود را وارد دستگاه کرده و آنگاه روند رای گیری را دنبال می کند.
پژوهشگر شرکت سیمنتک که خود یک هکر است به سی ان ان گفت: کارت هویت رای گیری انتخاباتی به یک 'چیپ' رایانه ای مجهز است که می توان با یک دستگاه الکترونیکی بسیار کوچک (که خود وی آنرا تهیه کرده) اطلاعات آنرا دستکاری نمود و بارها اقدام به رای دادن کرد.
وارنر گفت : من خودم در مدت چند دقیقه 400 بار رای دادم.
پژوهشگر شرکت سیمنتک از دیگر نگرانی ها در مورد هک شدن اطلاعات رای دهندگان در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پش رو در آمریکا را ارتباط این دستگاه های اخذ رای با سرور مرکز اطلاعات داده ها (دیتا بیس - DataBase) اعلام کرد که مشخص نیست با چه شبکه و چه سیستم ارتباطی به سرور مرکزی متصل می شوند.
وارنر افزود: هکرها می توانند با شناسایی شبکه ارتباط این دستگاه با سرور مرکز اطلاعات داده ها، به آن ورود کنند.
وی گفت: من خودم ترجیح می دهم در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا به جای استفاده از چنین سیستم هایی، روش سنتی رای دادن بر روی برگه کاغذ را برگزینم.
پس از پایان یافتن دور اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به آن انتخابات درون حزبی و یا اولیه گفته می شود با مشخص شدن نامزد نهایی از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه، انتخابات نهایی در ماه نوامبر برگزار می شود.
در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 'آرا نمایندگان' موسوم به 'Delegate' شمارش می شود که حد نصاب برای نامزد حزب دمکرات دوهزار و 382 رای نمایندگان و حد نصاب برای نامزد حزب جمهوریخواه یکهزار و 237 رای نمایندگان است.
در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری ، این بار آرا 'هیئت انتخاباتی' موسوم به 'Electoral Callege' حائز اهمیت است که نامزد ریاست جمهوری برای ورود به کاخ سفید نیاز به حداقل 270 رای از مجموع 538 آرای هیات انتخاباتی دارد.
هیلاری کلینتون از حزب دمکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه بعنوان نامزدها نهایی از این دو حزب قرار است 18 آبان ماه 1395 برابر با هشتم نوامبر 2016 برای راهیابی به کاخ سفید با یکدیگر به رقابت بپردازند.
اروپام **1302**1517
کد N1377848

وبگردی