آفتاب
در گفت و گو با ایرنا/

دبیرکل حزب سبز:کاهش تنش های سیاسی داخلی وخارجی از دستاوردهای دولت یازدهم بود

دبیرکل حزب سبز:کاهش تنش های سیاسی داخلی وخارجی از دستاوردهای دولت یازدهم بود

تهران - ایرنا - دبیر کل حزب سبز با بیان اینکه عملکرد دولتها می بایست براساس شاخص های سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد ارزیابی قرار گیرد ، گفت: دولت یازدهم در کاهش تنش های سیاسی داخلی و خارجی و ایجاد آرامش اقدامات قابل توجهی انجام داد.

حسین کنعانی مقدم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عملکرد دولت یازدهم در بخش های مختلف افزود: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در فضایی آرام وبدون تنش از اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: همچنین دولت یازدهم در بحث مشارکت سیاسی مردم عملکرد خوبی داشته است به طوری که مقام معظم رهبری نیز محصول این نوع عملکرد را مثبت دانستند و نمره خوبی به دولت دادند.
این فعال اصولگرا در ادامه با بیان اینکه، دولت در بحث به کارگیری احزاب در تصمیم گیری های سیاسی ضعیف عمل کرده است گفت: دولت در بحث مسائل اقتصادی تمام تلاش خود را کرد و در حال حاضر نیز در تلاش است تا رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود و اگر برداشته شدن تحریم ها اتفاق افتد دولت نمره خوبی به دست خواهد آورد و بسیاری از موانع از پیش رو برداشته خواهد شد.
وی گفت: دولت یازدهم با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه های خوبی را در پیش رو دارد که باید منتظر نتایج آن ماند.
دبیر کل حزب سبز افزود: دولت یازدهم در عرصه بین الملل، تراز تعاملات سیاسی کشور با جهان را افزایش داد و با افزایش تراز نفوذ کشور در صحنه های بین المللی و منطقه ای، با وجود تلاطم های سیاسی و اقدامات تروریستی تکفیری ها توانست به گونه ای حرکت کند که آسیبی به کشور نرسد.
کنعانی مقدم با بیان اینکه در بحث موضوعات فرهنگی و اجتماعی نقشه راه مشخصی از سوی دولت مطرح نشده است گفت که
ضرورت دارد دولت تدبیر و امید، نقشه فرهنگی متناسب با آرمان های انقلاب ارائه کند.
وی در ادامه افزود: دولت در موضوع برجام تمام سعی و تلاش خود را براساس تصمیمات نظام گرفت و توانست قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کشور را لغو کند و کشور را از ذیل فصل هفت منشور سازمان ( که خطر عملیات نظامی علیه کشور را داشت) خارج کرد که موفقیت قابل توجهی است، اگر چه ایرادی که وجود دارد نسبت به نحوه تعهد طرفهای مقابل است.
به گفته این فعال اصولگرا، متاسفانه غربی ها در اجرای برجام مدل اقتصادی 'نفت در برابر غذا' را به کار گرفته اند که امیدواریم دولت این مسائل را با بهره مندی از اقتصاد مقاومتی و جایگزینی این مدل بتواند مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارد.
کنعانی مقدم درباره موضوعات قابل توجه برای مدت باقیمانده از دوره چهارساله دولت یازدهم ،خاطر نشان کرد: دولت باید اجرای اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند و به نظر می رسد باید چهار پدیده بی قانونی، بدقانونی، قانون گریزی و فراقانونی را اولویت خود قرار دهد.
وی تصریح کرد: هر اتفاقی که در کشور می افتد ریشه در این چهار پدیده خواهد داشت و اگر دولت لوایح خوبی به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد که مانع از فساد یا رانت اقتصادی شود بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد، بسیاری از قوانین بد وضع شده اند که باید نسبت به اصلاح آنها اقدام کند.
دبیر کل حزب سبز اضافه کرد: اگر دولت بتواند جلوی قانون گریزی را بگیرد و یا جریان هایی که فراقانونی عمل می کنند را مانع شود بسیاری از مشکلات و مفاسد را به طور ریشه ای حل کرده است.
سیام** 1053**1446
کد N1377824

وبگردی