آفتاب

درد مفصل،علت 30 درصد مراجعه به کلینیک ها /ضرورت آسانسور در آپارتمان ها

درد مفصل،علت 30 درصد مراجعه به کلینیک ها /ضرورت آسانسور در آپارتمان ها

تهران - ایرنا - متخصص روماتولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:دردهای مفصلی و اسکلتی، علت 30 درصد مراجعات به درمانگاه ها و کلینیک های عمومی است.

دکتر عبدالرحمان رستمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: شناسایی به موقع دردهای اسکلتی و عضلانی ، نقش موثری در درمان دارد؛ بسیاری از مردم باید در خصوص نحوه صحیح استفاده از مفصل ها آموزش ببینند و باید بدانند که چگونه بنشینند، چگونه بخوابند و حتی چگونه پیاده روی کنند.
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که افراد از مفاصل خود ، بد استفاده می کنند، این کار آنان منجر به بروز بیماری آرتروز (بیماری تخریبی مفاصل) می شود.
رستمیان به ضرورت بکارگیری آسانسور در آپارتمان ها تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از آرتروز، حتی ساختمان های سه طبقه نیز باید آسانسور داشته باشند؛ ارتفاع پله برای سلامت مفاصل خیلی مهم است؛ متروها نیز باید مجهز به پله برقی باشند چراکه بالارفتن از پله ها موجب بروز آرتروز در افراد مستعد ابتلا به آرتروز و نیز سالمندان می شود.
این متخصص روماتولوژی اظهارکرد: آرتروز، بیماری سنین بالاست و با فعالیت ارتباط دارد به گونه ای که هنگام فعالیت، مفاصل دچار درد می شوند.
رستمیان یادآور شد: عمده بیماری های مفصلی و اسکلتی به این علت بروز پیدا می کنند که مردم در زمینه استفاده صحیح از مفاصل، آموزش ندیده اند و این آموزش ها باید از دوران مدرسه آغاز شود.
وی تصریح کرد:بسیاری از مردم در زمان حاضر از کمردرد رنج می برند و این کمردردها ارتباط مستقیمی با نحوه زندگی و استفاده ناصحیح از مفاصل دارند.
به گزارش ایرنا، آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که در آن غضروف ها به تدریج از بین می روند و چاقی و فعالیت های سنگین، روند ابتلا به آرتروز را تسریع می کند.
اجتمام(4)**9185**1776
کد N1377822

وبگردی