آفتاب

تکریم واقفان موجب گسترش سنت حسنه وقف در جامعه می شود

تکریم واقفان موجب گسترش سنت حسنه وقف در جامعه می شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکریم واقفان و بیان مزایای وقف برای مردم، موجب گسترش سنت حسنه وقف در جامعه می شود.

به گزارش ایرنا آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت موقوفه ایتام مرحوم میرزا لطف الله محرر در شیراز بیان کرد: اوقاف باید تکریم واقفان، متولیان و فعالان در این زمینه را در چارچوب رسالت خود انجام دهد و مساله بهره برداری از موقوفات را به خوبی مدیریت کند.
او ادامه داد: تکریم انسان های خیر، تجلیل از انسان های بزرگ و تقویت این روحیه در بین دیگران و عموم جامعه است و بی شک تکریم واقفان می تواند آینده بهتری را برای وقف کشور رقم بزند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف واقفان از وقف باید خداوند باشد تا نیت آنها از این عمل خدایی به اوج شکوفایی برسد.
آیت الله ملک حسینی اظهار کرد: وقف، موقوفه، اوقاف، واقف، متولی و ناظر مفهوم هایی است که در حول و حوش یک اتفاق وقفی باید آن را لحاظ کنیم و هر کدام از اینها برای خود الزاماتی دارد که همه آنها باید بر اساس یک هدف حرکت کنند.
وی افزود: اگرچه از موقوفه ها باید بر اساس اهداف و نیت واقفان بهره برداری شود اما مکتب ما شرایطی را برای تغییر در این مساله برشمرده است.
رئیس مدرسه علمیه خان شیراز بیان داشت: موقوفات شهر شیراز و استان فارس در کشور و شاید در منطقه خاورمیانه و آسیا بی نظیرند بنابراین در این زمینه باید موقوفات استان فارس حفظ شود و واقفان تکریم شوند.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به نیت شادروان میرزا لطف الله محرر واقف موقوفه ایتام شیراز بیان داشت: نیت واقف در این موقوفه بر این است که یتیمان سواد بیاموزند و این مساله بیانگر روح بلند مرحوم محرر است که به آموزش سواد به یتیمان نیز توجه داشت و از این رو این موقوفه یک وقف فرهنگی به شمار می رود.
رئیس مدرسه خان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کرامت یکی از نعمت های خداوند است که از آن شکوفایی حاصل می شود به گونه ای که تمام ظرفیت های وجود انسان را شکوفا می کند لذا هدف گذاری برای کرامت انفاق مطلوب است.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه نفس عمل انفاق و کرامت در مکتب اسلام مطلوب است اما هدف گذاری برای این کرامت مطلوب تر است افزود: هدف گذاری برای کرامت باید جهت دار و شکوفایی به سوی خداوند باشد و این کار در حقیقت سرمایه گذاری و درآمد زایی است و پایان و از دست دادن نیست.
وی بیان کرد: خداوند به برخی افراد کم و به بعضی زیاد عطا کرده است اما کرامت یک تکلیف برای انسان است که تمام ظرفیت های وجودش و پیرامونش را شکوفا کند.
3002 /6118/1772
کد N1377114

وبگردی