آفتاب
رئیس ایمنی مجتمع پتروشیمی بندر امام:

حریق پتروشیمی بندر امام به واحدهای دیگر سرایت نکرد

حریق پتروشیمی بندر امام به واحدهای دیگر سرایت نکرد

اهواز - رئیس اچ اس ایی (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی با بیان اینکه آتش سوزی در انبار لاستیک این واحد تحت کنترل است، سرایت آن به واحدهای دیگر را تکذیب کرد.

محمدعلی خادمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش ماموران آتش نشانی و امداد و نجات منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، آتش سوزی در انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) پتروشیمی بندرامام خمینی تحت کنترل قرار گرفت و از سرایت آن به واحدهای دیگر جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: هم اکنون همه نیروهای منطقه در حال تلاش برای مهار آتش هستند و جای نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد. ماموران مستقر در کنار محل آتش سوزی در حال انجام عملیات خنک سازی هستند تا آتش مهار شود.

خادمیان با تکذیب اخباری که در خصوص سرایت آتش به واحدهای دیگر پتروشیمی بندرامام خمینی منتشر می شود، بیان کرد: آتش در همان محدوده انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی (BDSR) باقی مانده است و ان شالله کاملا خاموش خواهد شد.

پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.

در ایام تعطیلات عید فطر امسال نیز پتروشیمی بوعلی دیگر واحد منطقه ویژه ماهشهر دچار آتش سوزی شد که شدت آتش سوزی آنقدر بالا بود که وزیر نفت و معاون وزیر نفت شبانه عازم منطقه شدند.


 

کد N1377019

وبگردی