آفتاب

مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر:آتش سوزی انبار bdsr پتروشیمی بندر امام جای نگرانی ندارد

مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر:آتش سوزی انبار bdsr پتروشیمی بندر امام جای نگرانی ندارد

آبادن - ایرنا - مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: آتش سوزی انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام bdsr در حال کنترل است و آتش سوزی در این واحد جای نگرانی ندارد.

امید شهیدی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آتش سوزی به دلایل نا معلوم از ساعت 17 و 30 دقیقه در انبار محصول واحد bdsr (لاستیک مصنوعی) مجتمع پتروشیمی بندر امام آغاز و تا کنون مهار نشده اما تمامی نیروهای آتش نشانی منطقه به محل حادثه دیده اعزام و در حال اطفای حریق هستند.
وی اظهار داشت: به دلیل اینکه ویژگی لاستیک دود زا بودن است میزان دود حاصل از این آتش سوزی گسترده بود و دود زیادی منطقه را فرا گرفته است.
مدیر بحران منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر گفت: آتش سوزی انبار محصول واحد لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام در حال کنترل است.
مجتمع پتروشیمی بندر امام،در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار،در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله 160 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و 84 کیلومتری شرق آبادان در منطقه بندر امام خمینی(ره) قراردارد.
سهولت دسترسی به خوراک ، سوخت و مواد اولیه استفاده از امکانات جاده ای شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کـمک به توسـعه و عمران استـان خوزستان به عنوان قطـب صنعت پتروشیمی در کشور، مهمتر اینکه ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری ازسوزانیده شدن گازهای همراه نفت ویژگیهایی است که انتخاب این مکان را توجیه می نماید.
7104/6064
کد N1377007

وبگردی