آفتاب
رسانه های هند:

دستاورد حضور کارگران هندی درعربستان/ بیکاری ،گرسنگی و ضرب وشتم

دستاورد حضور کارگران هندی درعربستان/ بیکاری ،گرسنگی و ضرب وشتم

دهلی نو-ایرنا- شماری از روزنامه های هند روز شنبه با انتشار گزارش هایی ،دستاورد حضور بسیاری از کارگران این کشور در عربستان را گرسنگی ،بیکاری و ضرب و شتم دانستند و بر خروج فوری آنها از این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، انتشار خبرهایی در خصوص گرسنگی بیش از 10 هزار کارگر هندی درعربستان و خودداری کارفرمایان این کشور از پرداخت حقوق معوقه آنان باعث نگرانی و اعتراض بسیاری از افراد و فعالان حقوق بشر دراین کشور شد.
روزنامه های هندو ، تریبیون ،پایونیر، تایمز آوایندیا و تعدادی از شبکه های خبری با اشاره به خشونت و ضرب و شتم کارگران هندی دراین کشور، خواستار کمک دولت برای بازگشت آنها شدند.
'سوشما سواراج' وزیر خارجه هند روز سه شنبه در پارلمان گفت این کشور به دنبال خروج 10 هزار کارگر بیکار و گرسنه این کشور از عربستان است .
وی از عربستان خواست با پرداخت حقوق معوقه این افراد برای انتقال هرچه سریعتر آنها همکاری کند.
روزنامه انگلیسی زبان 'تریبیون' روز شنبه در مطلبی نوشت تعدادی از کارفرمایان عربستانی بیش از شش ماه است که حقوق 800 کارگر این کشور را پرداخت نکرده اند.
به نوشته این روزنامه ،کارفرمایان عربستانی به دنبال بحران اقتصادی این کشور برای پرداخت حقوق کارگران دچار مشکل شده اند.
این روزنامه درادامه خواستار توجه بیشتر دولت برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران هندی شده است .
روزنامه هندو نیز در مطلبی نوشت بیش از هفت هزار و 700 کارگر هندی در عربستان گیر افتاده است.
در بخش دیگری از این مطلب اضافه شده است دولت عربستان وعده داده که تسهیلات لازم را برای خروج کارگران هندی از این کشور فراهم می کند.
این روزنامه در ادامه با انتقاد از سیاست دولت در خصوص کارگران می نویسد فقط در مواقعی که کارگران خارجی با بحران مواجه می شوند، موضوع به طور موقت عنوان و سپس به فراموشی سپرده می شود.
روزنامه هندو دربخش دیگری از این مطلب نوشت کارگران هندی بارها از سوی کارفرمایان عربستانی و صاحبان بنگاههای خصوصی حقوق شان تضییع شده ولی کمتر توجهی به آن نمی شود.
این روزنامه درادامه می افزاید:دستاورد کارگران هندی از سفر به عربستان ضرب و شتم ،تضییع حقوق و گرسنگی است.دولت باید به این وضعیت پایان دهد.
در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به سودجویی آژانس های کاریابی نوشته شده است باید دولت تضمین های کافی را در خصوص پرداخت حقوق و جلوگیری از خشونت کارفرمایان عربستان دریافت کند.
روزنامه پایونیر نیز با انتشار گزارشی نوشت عربستان سعودی برای رسیدگی به مشکل کارگران هندی یک گروه مدیریت بحران تشکیل داده است .
درادامه این مطلب اضافه شده است 'وی کی سینگ'، وزیر مشترک در امور خارجی هند با سفر به عربستان با 'مفرج الهقبانی' وزیر کار عربستان سعودی گفت وگو کرده است .
به نوشته این روزنامه ،'مفرج الهقبانی' به هند اطمینان داده است که اقدام فوری برای رفع مشکل 10 هزار کارگر هندی انجام می دهد.
روزنامه تایمز اوایندیا نیز نوشت شرکت های خصوصی در هند کارگران را با وعده زندگی بهتر و درآمد بیشتر به کشورهای عربی به ویژه عربستان می فرستند.
درادامه این مطلب اضافه شده است هم اکنون بسیاری از کارگران هندی و بویژه مستخدمان خانگی با شرایط سختی دراین کشور مواجه هستند.
چندی پیش نیز رسانه های هند از قطع دست یک مستخدم هندی از سوی کارفرمای عربستانی خبر دادند.
همچنین انتشار فیلمی در شبکه های اجتماعی در حالی که کارگر هندی از سقف آویزان و مورد ضرب و شتم کارفرمایان عربستانی قرار می گرفت، خشم مردم و فعالان حقوق بشر را برانگیخت .
بیش از 3 میلیون هندی در شرکت های عربستان سعودی مشغول به کار هستند.
*آساق*267*1600
کد N1376997

وبگردی