آفتاب

کشته شدن دستکم شش نفر در حمله شورشیان اوگاندا به غیر نظامیان در کنگو

کشته شدن دستکم شش نفر در حمله شورشیان اوگاندا به غیر نظامیان در کنگو

تهران- ایرنا- در حمله شورشیان اوگاندا به مناطق غیر نظامی جمهوری دمکراتیک کنگو، دستکم شش نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیشازا، در حمله شورشیان اوگاندایی موسوم به نیروهای دمکراتیک متحد به استان 'ایتوری' در شمالی شرقی جمهوری دمکراتیک کنگو، دستکم شش غیر نظامی جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، همزمان با تشدید حملات شورشیان اوگاندا به مناطقی از جمهوری دمکراتیک کنگو ، تدابیر امنیتی در این مناطق به شدت افزایش یافته است. گفته می شود مقامات امنیتی جمهوری دمکراتیک کنگو بیم آن دارند که حادثه سال گذشته کشتار دسته جمعی غیر نظامیان به دست شورشیان بار دیگر تکرار شود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز در حمله نیروهای دمکراتیک متحد به مناطق روستایی شمال کنگو، دستکم هفده کشاورز جان خود را از دست دادند و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.
براساس اعلام سازمان ملل، نیروهای دمکراتیک متحد از اکتبر 2014 به این سو صدها نفر را در جریان حملات خود در منطقه شرقی کنگو جان خود را از دست داده اند.
شورشیان اوگاندایی در حملاتی به دهکده های شرق کنگو، کودکان را می ربایند و آنان را در کشتار غیرنظامیان و درگیری ها با ارتش به کار می گیرند.
شورشیان همچنین به تازگی به اردوگاه نیروهای نظامی کنگو، بیمارستان و مرکز شهر ارینتی واقع در 60کیلومتری شهر بنی یورش بردند.
ادامه حملات خونین شورشیان اوگاندا در شرایطی است که عملیات مشترک نظامی صلحبانان بین المللی و سربازان ارتش کنگو ضد مواضع شورشیان، گسترش یافته است.
هدف از این عملیات مشترک، نابودی کامل گروه شورشی نیروهای متحد دمکراتیک در شرق کنگو است که حملات آنان علیه ساکنان مناطق شرق کنگو نیز پایان یابد.
با این همه، هنوز حملات شورشیان اوگاندایی به مناطق شرق کنگو ادامه دارد. هیات سازمان ملل مستقر در شرق کنگو تلاش دارد با همکاری ارتش این کشور ، گروه های شورشی فعال در شرق این کشور را نابود و متلاشی کند.
خاورم**9041**1144
کد N1376959

وبگردی