آفتاب
چند خبر فرهنگی

نقویان در کتابخانه ملی غزلیات حافظ را تفسیر می کند

نقویان در کتابخانه ملی غزلیات حافظ را تفسیر می کند

تهران- ایرنا - سلسله نشست شرح و تفسیر غزلیات حافظ، از روز شنبه در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی آغاز می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سلسله نشست شرح و تفسیر غزلیات حافظ با حضور حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقویان، از روز شنبه شانزدهم مرداد آغاز می شود.
این سلسله نشست ها از ساعت 14 تا 16، در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی میزبان علاقه مندان به ادبیات خواهد بود.

** بازدید معاون وزیر فرهنگ از کتابفروشی پنجره
به گزارش ایرنا از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه حضور خود در کتابفروشی ها، از کتابفروشی پنجره بازدید می کند.
سید عباس صالحی در ادامه دیدارهای خود با اهالی نشر و قلم در کتابفروشی ها، ساعت ١٦ روز شنبه به کتابفروشی پنجره خواهد رفت.
کتابفروشی پنجره در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، پلاک ١٩ قرار دارد.

**کتاب «آفاق الولایة فی فقه الامامة» منتشر شد
در میان همه حقایق عالم، خودشناسی و علم به اینکه انسان کیست، از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا خواهد رفت، از هر دانش دیگری با ارزش تر است و اهمیت بیشتری دارد.
در روایت آمده است: هر کس خود را شناخت، پروردگارش را شناخته است.
با شناخت آفریدگار، مالکیت و مولویت خداوند و مملوکیت و عبودیت انسان، می توان به جایگاه حقیقی یعنی بندگی و خضوع در برابر خدا رسید و از فرامین الهی آگاه شد.
آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی با توجه به خلاء مباحث اعتقادی در حوزه و مدارس علوم دینی، اهمیت ویژه ای برای درک معنای صحیح آیه تفقه قائل شده و در یک سال درسی، هر هفته دو جلسه در حوزه نجف اشرف به طرح، شرح و تفسیر آیه تفقه و آیه سوال پرداخته است.
وی در درس خود به نکات کلیدی اشاره کرده از جمله: هدایت بندگان به سوی ولایت در قرآن، ضرورت تفسیر قرآن در مکتب اهل بیت (ع)، بطلان قول بر مرجعیت علمی یهود و ....
کتاب ارزشمند «آفاق الولایه فی فقه الامامه» که تقریر دروس وی توسط جمعی از فضلای حوزه علمیه نجف اشرف است، به زبان فارسی در 524 صفحه وزیری تدوین شده و توسط انتشارات دلیل ما به زیور طبع آراسته شده است.

**فصلنامه نقد کتاب «کودک و نوجوان» به پله نهم رسید
به گزارش ایرنا از خانه کتاب، شماره نهم فصلنامه نقد کتاب
«کودک و نوجوان» با نقد و بررسی وضعیت کتاب کودک با سردبیری سید علی کاشفی خوانساری منتشر شد.
این فصلنامه با نقدی بر آثار احمد اکبرپور، علی بوذری، مینا پورشعبانی، راشین جهانگیری، برزو سریزدی، فرزاد فربد، فیلیپ کلمن، محمد هادی محمدی، محمد رضا محمدی نیکو و... منتشر شده است.
ادبیات کودک در گفت وگو با نزاهت باشجی؛ مترجم اهل ترکیه با عنوان «نهادهای مدنی برای تعامل پیش قدم می شوند» گفت و گوی این شماره از فصلنامه را تشکیل می دهد.
رفیع افتخار، نوش آفرین انصاری، فرهاد حسن زاده، سپیده خلیلی، سید صادق رضایی، علی اصغر سید آبادی و مسعود کوثری از جمله نویسندگان مطالب این شماره از فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان هستند.
فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان با سردبیری سیدعلی کاشفی خوانساری در ۲68 صفحه و با قیمت 60 هزار ریال از سوی موسسه خانه کتاب انتشار یافته است.
فراهنگ**1880
کد N1376278

وبگردی