آفتاب

سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری در وزارت کشور رونمایی شد

سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری در وزارت کشور رونمایی شد

تهران - ایرنا – مدیر کل دفتر تقسیمات کشوری از رونمایی سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور زهرا احمدی پور گفت: بر اساس ماده 27 آیین نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری وظیفه تعیین علایم اختصاصی، اختصاری و کدگذاری مربوط به عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری بر عهده وزارت کشور است و تمامی وزارتخانه ها و سازمان ها با در نظر گرفتن ماده 14 ملزم به رعایت آن هستند.
وی افزود: به منظور انجام این وظیفه قانونی و جلوگیری از موازی کاری در تعیین علایم کدگذاری و در نتیجه تعیین و اعمال علایم و کدگذاری واحد در سطح کشور، کارگروه تهیه کدهای اختصاصی و انحصاری مکان محور در این دفتر تشکیل شد.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری خاطرنشان کرد: این دفتر پس از بررسی و مطالعه سیستم کدگذاری سازمان ها و وزارتخانه های متعدد و شناسایی اشکال ها و نقاط قوت آنها، سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری برای وحدت رویه طراحی شد.
به گزارش ایرنا؛ در این نشست مسوولان شرکت مشاورین سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری به معرفی این سامانه پرداختند و در پایان نشست نیز مسوولان شرکت مشاورین پاسخگوی سوالات مدعوین بودند.
این نشست با حضور معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و نمایندگانی از سازمان ثبت احوال کشور، پست جمهوری اسلامی ایران، دفتر توسعه خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه ، خدمات مشترکین شرکت توانیر، شرکت مخابرات ایران، مرکز آمار ایران، شرکت ملی گاز ایران، سازمان شهرداریها، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد.
سیام ** 9314 ** 1336
کد N1376025

وبگردی