آفتاب

عضو جبهه ایستادگی: برخی‌ها می‌خواهند احزاب بزرگ پدرخوانده شوند /تاوان تک حزبی بودن را قبلا داده‌ایم

عضو جبهه ایستادگی: برخی‌ها می‌خواهند احزاب بزرگ پدرخوانده شوند /تاوان تک حزبی بودن را قبلا داده‌ایم

باشگاه خبرنگاران نوشت:عضو جبهه ایستادگی گفت: طرح برخی ها کوچک شدن احزاب است تا نابود شوند و احزاب بزرگ پدرخوانده شوند.

حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی درخصوص فراگیر شدن احزاب در کشور،گفت: تاوان تک حزبی و دو حزبی بودن در جمهوری اسلامی را داده‌ایم، این برای کشورهایی که به سمت مردم سالاری دینی می‌روند یک آفت است زیرا قانون اساسی ما چند حزبی بودن را پذیرفته و ما نمی‌توانیم خلاف آن حرکت کنیم.

عضو جبهه ایستادگی اظهار داشت: 240 حزب در کشور خلاف سیستم توسعه سیاسی نیست، پیشنهاد ما این بود احزابی که همسو و همگرا هستند باهم جمع شوند و جبهه‌ای ایجاد کنند و در قالب جبهه فعالیت سیاسی انجام دهند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: اینکه احزاب را منحل کنیم و یکی دو حزب تشکیل دهیم کار درستی نیست زیرا امام خمینی (ره) نیز با تک حزبی بودن مخالف بودند و شاید یکی از دلایلی موافقت ایشان نسبت به انحلال حزب جمهوری همین موضوع بود که یک حزبی نباید تمام کشور را پوشش دهد.

دبیر حزب ایران زمین اظهار کرد: روشی که برخی ها در نظر دارند، جز ایجاد تنش سیاسی در کشور و انحلال احزاب، منفعتی نخواهد داشت. در حال حاضر 240 حزب کشور می‌توانند در قالب چند جبهه سیاسی تشکیل شوند و کار سیاسی انجام دهند که فراگیر نیز است.

کنعانی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که در درون یک جبهه سیاسی 50 حزب فعالیت می‌کنند قابلیت تبدیل به یک حزب فراگیر را دارد ولی طرح برخی ها کوچک شدن احزاب است تا نابود شوند و احزاب بزرگ پدرخوانده شوند.

2929

 

کد N1375685

وبگردی