آفتاب

پاسخی به شائبه رانت خواری/ بنیاد سینمایى فارابى به خبرسازى یکى از سایت‌ها واکنش نشان داد

پاسخی به شائبه رانت خواری/ بنیاد سینمایى فارابى به خبرسازى یکى از سایت‌ها واکنش نشان داد

یکی از سایت هاى خبرى با انتشار خبرى مغشوش برپایه اطلاعات نادرست مدعى شد در واگذارى تجهیزات فنى بنیاد سینمایی فارابى شائبه رانت خوارى وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنياد سينمايى فارابى براى تنوير افكار عمومى توضيحاتى را در باره اين خبرسازى به شرح زير اعلام مي کند:

«در راستاي  سياست كاهش تصدي گري بنياد فارابي در حوزه  پشتيباني فني و افزايش نقش بخش خصوصي در اين حوزه ، تصريح شده در دفترچه سياست ها و برنامه هاي سازمان سينمايي ، بنياد سینمایی فارابي وفق مقررات برنامه واگذاری تجهیزات در اختیار خود را  از ابتدای سال جاری پی گیری کرده است . از نکات تاکیده شده در این برنامه واگذاری این وسایل به فعالان حرفه ای سینمای ایران بوده است. بر اساس سياست هاى سال جارى ، فعاليت بنياد در بخش اجاره تجهيزات متوقف شده و اين وظيفه به طور كامل در اختيار فعالان بخش خصوصی قرار مي گيرد. براساس كارشناسي انجام شده مجموعه تجهيزات  موجود و متعلق  به  بنياد سينمايي فارابي  از نظر گردش عملياتي به سه گروه تقسیم می شوند :

   گروه اول  تجهيزاتي بودند كه طي سه سال گذشته  مورد تقاضا و نياز " سينماي حرفه اي " نبودند ؛ اين دسته شامل انواع ريل و شاريو و همچنين چراغ ها و وسايل نورپردازي  كه طي فرايندي در اختيار دفاتر انجمن سينماي جوان در ١٠ استان كشور قرار گرفته است .

   گروه دوم  تجهيزاتي بودند كه  با توجه تغييرات تكنولوژي فیلمسازی ، كمتر مورد رجوع  قرارگرفته  و بعضا مورد استفاده پروژه هاي خاص قرار مي گيرند. اين وسائل تنها شامل كرين بلند و چراغ آرك و همچنين چند نمونه چراغ خاص بودند كه با هدف بازسازي و نمونه سازي براساس آیین نامه معاملات بنياد و پس از طي فرايند قانوني، به موسسه پيروزگستر "تنها موسسه ايراني فعال در زمينه طراحي و ساخت و تولید تجهيزات سينمايي و تلويزيوني در كشور" واگذار شده است و هیچ یک از همکاران و مسئولان سازمان سینمایی و مؤسسات تابعه در آن موسسه حضور ندارند.

   گروه سوم  كه بخش اصلي و عمده تجهیزات بنیاد  شامل ١٧٠ قلم انواع لنز و تجهيزات جانبي  دوربين  فيلمبرداري، سه پایه و کلگی مي شود كه در ماه گذشته طی 4 نوبت آگهی در جراید و همچنین ارسال اين اطلاعات به‌صورت نمابر و ایمیل به دفاتر و مراکز فعال در بخش خصوصی و دیگر ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی شده و در اوایل ماه جاری مزایده آن برگزار شده است .

شایان توجه است آن بخش از تجهیزات فني كه متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و برای بهره برداری سینمای ایران طی سنوات گذشته در اختیار بنیاد قرار گرفته بود. سال ١٣٩٤ با هماهنگي هاي لازم به این وزارت خانه بازگردانده شده است.

بدیهی است این بنیاد و هر یک از اشخاص حقیقی و حقوقی که در خبرِ کذب یادشده ، نامشان برده شده  پیگرد قانونی را حق مسلم خود می دانند.»

 

5858

 

 

کد N1375221

وبگردی