آفتاب
همزمان با تظاهرات سیاهپوستان در سراسر انگلیس؛

فعالان ضد نژادپرستی در لندن مسیر فرودگاه بین المللی هیترو را مسدود کردند

فعالان ضد نژادپرستی در لندن مسیر فرودگاه بین المللی هیترو را مسدود کردند

لندن - ایرنا - تجمع شماری از فعالان ضد نژادپرستی در مسیر منتهی به فرودگاه بین المللی هیثرو لندن، در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد»، در روز جمعه، سبب مسدود شدن و ایجاد ترافیک سنگین در این مسیر شده است.

به گزارش ایرنا ، پلیس متروپلیتن لندن گفت که به دنبال بسته شدن مسیر منتهی به فرودگاه هیترو توسط تظاهرکنندگان، «نیروهای پلیس مداخله و عده ای را بازداشت کرده اند.»
پلیس لندن اعلام کرد یکی از خطوط بزرگراه 'ام 4' که لندن را به فرودگاه متصل می کند، به دنبال دخالت نیروهای پلیس بازگشایی شده اما تردد همچنان با اختلال مواجه است.
در همین حال یک سخنگوی فرودگاه هیثرو اعلام کرد که این تظاهرات تاکنون تاثیری بر برنامه های پروازی این فرودگاه نداشته است.
تصاویر منتشر شده حاکی از دراز کشیدن شماری از تظاهرکنندگان در میان جاده منتهی به فرودگاه بین المللی هیترو است.
براساس گزارش های منتشر شده جنبش ضد نژاد پرستی 'زندگی سیاه پوست اهمیت دارد (BLMUK) روز جمعه در شماری دیگری از شهرهای انگلیس نیز این تظاهرات را برپا کرده است.
گزارش های یاد شده موید آن است که تظاهرکنندگان سیاهپوست مسیر فرودگاه بیرمنگام در مرکز انگلیس را مسدود کردند و با دراز کشیدن روی مسیر تراموا ناتیگهام در مرکز انگلیس در تردد را مختل کردند.
این جنبش همچنین از برگزاری تظاهرات در سایر شهرها از جمله منچستر خبر داده است.
جنبش 'زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد'، گفته است تظاهرات امروز ( جمعه) به مناسبت یادبود پنجمین سالگرد مرگ 'مارک دوگان' جوان سیاهپوستی که در آگوست سال 2011 میلادی براثر شلیک گلوله نیروهای پلیس انگلیس در تاتنهام در شمال لندن کشته شد، برپا کرده است.
این خبر تکمیل می شود.
اروپام** 4**1552
کد N1374954

وبگردی