آفتاب
اشتاین مایر:

روابط آلمان و ترکیه بعد از کودتای نافرجام متشنج شده است

روابط آلمان و ترکیه بعد از کودتای نافرجام متشنج شده است

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان گفت که گفتگوها میان برلین و آنکار در پی کودتای نافرجام ترکیه با تنش مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان افزود: با توجه به این برداشت ترکیه که آلمان تلاش برای کودتا را جدی نگرفته است و نیز نگرانی برلین درباره بازداشت ها و برکناری ها دست جمعی، موجب شده تا در واقع در حال حاضر هیچ پایه و اساسی برای مذاکره با آنکارا وجود نداشته باشد.

وزیر خارجه آلمان عنوان کرد: بازگرداندن مجازات اعدام در ترکیه مانع از ورود ترکیه به اتحادیه اروپا خواهد شد؛ ولی در عین حال توقف مذاکرات با آنکارا را نابهنگام خواند.

از سوی دیگر اشتاین مایر تاکید کرد، با قطع مذاکرات، اروپایی ها اهرم فشار خود را در مورد دستگیری هزاران نفر در ترکیه از دست خواهند داد.

کودتای نافرجام  ترکیه     توسط گروهی از نظامیان این کشور صورت گرفت که در آن، بخشی از نیروهای ارتش تلاش کردند حکومت را در دست بگیرند که در نهایت موفق به این کار  نشدند و دولت ترکیه موفق شد کنترل کشور را در دست گیرد. بعد از این کودتای نافرجام دولت هزاران نفر را بازداشت، از کار برکنار، تعلیق و ممنوع الخروج کرده است.

کد N1374356

وبگردی