آفتاب

آیت الله امامی کاشانی: باید با جوانان با زبان علمی صحبت کرد

آیت الله امامی کاشانی: باید با جوانان با زبان علمی صحبت کرد

مشهد- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: باید با جوانان با زبان علمی صحبت کرد نه با شعار و احساسات و نباید در دل آنها رعب و وحشت ایجاد نمود.

آیت الله محمد امامی کاشانی روز پنجشنبه در 'نخستین همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش' در مشهد افزود: دفاع از حاکمیت اسلام باید علمی باشد لذا افرادی را که غیرعلمی صحبت می کنند در مدارس نیاورید زیرا شعاری و احساسی حرف زدن اثر مثبتی ندارد.
وی تعمیق علم، اخلاق، توجه به مسائل سیاسی و اهمیت دادن به حاکمیت اسلام را از وظایف مدیران ذکر و بیان کرد: باید نسبت به این مسائل توجه شود تا تربیت به خوبی صورت پذیرد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تعلیم و توجه به تربیت از رهگذر معلم بدست می آید و بسیار لطیف و ظریف است لذا باید توجه کرد حقایق زیبا در قلبهای دانش آموزان ریخته شود.
وی گفت: برخی مواقع در دبیرستانها و دانشگاهها استادانی تدریس می کنند که نمی دانند وحی و حاکمیت اسلام چیست، متاسفانه گاهی افرادی که علوم و معارف اسلامی را نیز فرا گرفته اند سخنانی مطرح می نمایند که انسان آرزو می کند کاش این افراد در رشته دیگری تحصیل می کردند.
نخستین همایش کشوری جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش با حضور300 نفر از مسئولان، متخصصان و پژوهشگران حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
علوم و معارف اسلامی یکی از چهار رشته مصوب شاخه نظری دوره متوسطه آموزش و پرورش محسوب می شود. دانش آموختگان این رشته می توانند در حوزه های علمیه و تمامی رشته های علوم انسانی، علوم قرآن و حدیث و حوزه های مشابه تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.
همایش جایگاه رشته علوم و معارف اسلامی در نظام آموزش و پرورش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدارس معارف شهید مطهری و صدرا، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برپا شده است.
7507/1858
کد N1373815

وبگردی