آفتاب
مدیرکل اموراتباع و پناهندگان استانداری تهران:

جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی به اتباع خارجی از هیچ کوششی دریغ نمی کند

جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی به اتباع خارجی از هیچ کوششی دریغ نمی کند

تهران - ایرنا - مدیرکل امور اتباع و پناهندگان استانداری تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران در خدمات رسانی به اتباع خارجی از هیچ کوششی دریغ نمی کند و تمام تلاش های خود را در این خصوص به کار می گیرد.

به گزارش ایرنا محسن همدانی روز پنجشنبه در جشنواره سرزمین مادری ویژه اتباغ افغانستانی مقیم استان تهران در شهرستان پاکدشت افزود: جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی به ویژه مهاجرین افغانستانی تلاش دارد تا بهترین خدمات را به آنان ارائه دهد ولی خود اتباع نیز باید با همدلی و وحدت، مشکلات جامعه خود را برطرف کنند.
وی گفت: مهمترین اصلی که پناهندگان می باید مورد توجه قرار دهند این است که حتی اگر آن ها سالیان دراز در سرزمین دیگری زندگی کنند نباید عشق به وطن اصلی و سرزمین مادری خود را فراموش کنند.
همدانی افزود: افغانستان از باب اسلامی بودن، فرهنگ کهن، انسان های بزرگ و قابلیت های سرزمینی از ارزش های بسیاری برخوردار است و همه افغانستانی ها می باید در جهت آبادانی کشور کهن خود تلاش کنند.
وی گفت: مردم افغانستان از چنان قابلیتی برخوردارند که می تواند بر تمامی منطقه خود تأثیرگذار باشند به ویژه اتباعی که در فضای امن نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشته و به تحصیل ، اشتغال و فعالیت های اجتماعی مشغولند می توانند به کشور خود بازگشته و افغانستانی آباد که مایه افتخار جهان اسلام است را بسازند.
همدانی تأکید کرد: خاک مقدس افغانستان به شما تعلق دارد و هیچ دولت و حاکمیتی حق ندارد که بر آینده افغانستان مسلط باشد.
وی تصریح کرد: بزرگترهای افغانستان نباید فرهنگ خود را فراموش کنند و کوچک تر ها نیز باید با یادآوری فرهنگ سراسرافتخار افغانستان در صدد حفظ این فرهنگ غنی باشند.
همدانی ابراز امیدواری کرد در سایه تلاش و همت تمامی ملت افغانستان، شاهد شکوفایی آن کشور بوده و روزی فرا رسد تا مردم ایران به عنوان میهمان و گردشگر به آن کشور سفر کنند.
تهرام/7254/1831
کد N1373632

وبگردی