آفتاب

طبیعت ‌گردی و بازی، محور اصلی اردوها!

طبیعت ‌گردی و بازی، محور اصلی اردوها!

خبر > با شروع فصل تابستان و تعطیلات طولانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مثل هرسال اردوهای تابستانه برگزار می‌کند.

«طبیعت‌گردی و بازی» دو محور موضوعی اردوهای تابستانی کودکان و نوجوانان، ویژه‌ي اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تعیین شده است.

به نظر كارشناسان كانون پرورش فكري، اردو یکی از مؤثرترین فعالیت‌ها براي جذب و پایدارسازی اعضا است که فرصت زندگی مستقل را به همراه تعامل و همکاری گروهی برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

ضمن اين‌كه شركت در اردو، در توانمندسازي آنان بسيار مؤثر است. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري، با توجه به نياز بشر امروز و به‌ويژه وضعيت خاص كشور ما، طبيعت‌گردي و توجه به محيط‌زيست و طبيعت بايد به‌طور جدي مورد توجه قرار گيرد و انتظار مي‌رود كه در اردوها به اين امر پرداخته ‌شود.

هم‌چنين بازي، به‌ويژه بازي‌هاي بومي از ويژگي‌هاي‌ اردوهاي امسال خواهد بود. اين اردوها در استان‌هاي مختلف براي اعضاي دختر و پسر برگزار مي‌شود و براساس امكانات استان‌ها، مدت زمان اردوها  تعيين مي‌شود.

اين اردوها معمولاً به شكل شبانه‌روزي برپا مي‌شوند. البته فقط كودكان و نوجواناني كه عضو كانون پرورش فكري هستند مي‌توانند در اين اردوهاي تابستاني شركت كنند.

کد N1373113

وبگردی