آفتاب

ارتش الجزایر در مرزهای مشترک با لیبی به حالت آماده باش درآمد

ارتش الجزایر در مرزهای مشترک با لیبی به حالت آماده باش درآمد

الجزایر-ایرنا- در پی حملات هوایی آمریکا به شهر سرت لیبی، الجزایر برای جلوگیری از ورود عناصر تروریستی به این کشور نیروهای ارتش خود را در مرز مشترک با لیبی به حالت آماده باش در آورد.

روزنامه الخبر الجزایر روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: همزمان با حملات هوایی آمریکا علیه تروریست های داعش در شهر سرت لیبی، مرزهای شرقی و جنوبی الجزایر شاهد استقرار گسترده نیروهای نظامی در این منطقه از سوی ارتش، گارد مرزی و ژاندارمری هستند.
این منابع که اشاره ای به نامشان نشده است، افزودند: نیروهای ارتش الجزایر در استان های الوادی، ورقله و الیزی تحرکات خود را در شهرک های نزدیک مرزهای لیبی از جمله صحرای تطاوین که گذرگاه گروه های تروریستی به شمار می رود افزایش دادند تا مانع ورود تروریست ها به خاک الجزایر شوند.
شاهدان عینی در مناطق مرزی نیز گفتند که شاهد تحرک خودروهای نظامی و پرواز هواپیماهای الجزایری طی دو روز گذشته در این منطقه بودند.
بر اساس این گزارش در بهار سال گذشته نیز در پی بمباران مواضع تروریست ها در شهر صبراته لیبی از سوی هواپیماهای آمریکایی ، شماری از تروریست ها به سمت مرزهای الجزایر گریختند.
به گفته این منابع، مقام های امنیتی الجزایر با وجود اجرای تدابیر شدید امنیتی در مرزها، نگران هستند که عناصر تروریستی در پی حملات غافگیرکننده آمریکا به مواضع آنها به این کشور نفوذ کنند؛ چرا که با افزایش حملات، داعشی ها مجبور به یافتن پناهگاه های امن در مرزهای مشترک لیبی با الجزایر و تونس می شوند.
الخبر نوشت: دبیر کل سازمان ملل 19 ژوئن (خرداد- تیر) گذشته ،گزارشی سری به شورای امنیت ارائه داد که در آن هشدار داده بود فشاری که اخیرا بر گروه تروریستی داعش در لیبی وارد می آید، ممکن است عناصر این گروه از جمله تروریست های خارجی را وادار به انتقال مواضع های خود به کشورهای مجاور و تشکل گروهک های کوچک و بزرگ در مناطق دیگر کند.
بر اساس این گزارش، دو تا پنج هزار تروریست داعش از تونس، مغرب، الجزایر و مصر، مالی و موریتانی وارد لیبی شدند و اکنون در سرت، طرابلس و درنه حضور دارند و ادامه حملات هوایی و محاصره هوایی آنها در لیبی زمینه را برای بازگشت آنها به کشورهای که در ابتدا در آن جا بودند، فراهم می کند.
این در حالی است که رسانه ها به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کردند که ارتش این کشور روز دوشنبه اهداف گروه تروریستی داعش را در شهر سرت لیبی، هدف حملات هوایی قرار داده است.
بیانیه پنتاگون می افزاید: این حملات به درخواست دولت وحدت ملی لیبی و با تایید باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و در پی توصیه اشتون کارتر وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، صورت گرفت.
پارلمان لیبی در اعتراض به حملات هوایی آمریکا به شهر سرت به بهانه مقابله با داعش، روز سه شنبه سفیر این کشور را احضار کرد.
خاورم*472**9329**1579
کد N1373002

وبگردی