آفتاب
*

کارگاه آموزشی ملی تحقیقات انار در ساوه برگزار شد

کارگاه آموزشی ملی تحقیقات انار در ساوه برگزار شد

ساوه - ایرنا - کارگاه آموزشی ملی تحقیقات انار با حضور نمایندگان استان های انارخیز کشور در مرکز آموزش و تحقیقات جهاد کشاورزی شهرستان ساوه برگزار شد.

مدیر مجتمع آموزش و تحقیقات کشاورزی شهرستان ساوه روز چهارشنبه در حاشیه این کارگاه آموزشی در گفت و گو با ایرنا افزود: این کارگاه آموزشی با رویکرد ارایه آخرین روش های مدیریت، مقابله با آفت ها و بیماری های مهم انار برگزار شده که در هر دوره آخرین یافته های تحقیقاتی کشور در مورد مشکلات این محصول به شرکت کنندگان ارائه می شود.
حمیدرضا پرستار تصریح کرد: در این کارگاه سه روزه 60 نفر از تولیدکنندگان انار از سراسر کشور حضور دارند و راهکارهای مبارزه با آفات درخت انار به ویژه کرم گلوگاه، مباحث تغذیه، هرس باغات انار و عوامل سفیدشدگی دانه های این میوه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
وی ادامه داد: ارتقا، افزایش و به روز رسانی اطلاعات کارشناسان، باغداران و تولید کنندگان این میوه ارز آور از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.
پرستار اظهار کرد: این کارگاه با همکاری و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی و دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری به صورت تئوری و عملی برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهی آموزشی اعطا می شود.
در حال حاضر بیش از 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه زیر کشت محصول انار قرار دارد که از این سطح 500 هکتار باغات نهال و 9 هزار و 500 هکتار باغات بارور هستند.
از مجموع سطح زیر کشت، سالانه حدود 150 هزار تن انار با متوسط عملکرد، 16 تن در هکتار در ساوه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
هم اینک انار ساوه پس از انار شیراز از لحاظ سطح زیرکشت و عملکرد تولید در هر هکتار رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
براساس برآوردهای انجام شده سالانه بیش از 20 درصد از مجموع انار تولیدی شهرستان ساوه به علت آفت کرم گلوگاه از بین می رود.
7114/3075/1138
کد N1372547

وبگردی