آفتاب

رسانه‌ها انعکاس فجایع را برای خود فرصت تلقی نکنند

رسانه‌ها انعکاس فجایع را برای خود فرصت تلقی نکنند

وزیر ارشاد دولت نهم با تاکید بر لزوم اهتمام رسانه‌ها در ایجاد محیط سالم فرهنگی و اخلاقی گفت: رسانه‌ها نباید انعکاس فجایع را برای خود فرصت تلقی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین صفارهرندی؛ وزیر اسبق ارشاد در مراسم آیین تقدیر از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی با بیان اینکه رسانه و نیروی انتظامی اشتراکاتی دارند که باید روی آن متمرکز شوند و کارهای مشترک را بر مبنای آن تنظیم کنند، اظهار کرد: وظیفه مشخص نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت است و رسانه نیز به اعتبار سروکار داشتن با روان جامعه وظیفه تامین آرامش روانی از طریق دادن آگاهی‌ها و آموزش به جامعه را دارد. از این جهت نقطه انطباقی پیدا می‌شود که نشست‌های مشترکی بین نیروی انتظامی و اصحاب رسانه را می‌طلبد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اهتمام رسانه‌ها بر ایجاد محیط سالم فرهنگی و اخلاقی گفت: رسانه‌ها باید به کمک دستگاه‌ها بیایند و مسئولیت برجسته‌ای را در این زمینه بر دوش دارند و نباید اصحاب رسانه انعکاس فجایع را برای خود فرصتی تلقی کنند و در حالی که برخی مسائل تشویقی است؛ برای ورود مجرمان به عرصه جرم این فضا را برای آنها ایجاد کند.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: ما در حال حاضر با دست خودمان روان جامعه را پریشان می‌کنیم و انتظار داریم؛ بسیاری از مسائلی که موجب نگرانی جدی است؛ اتفاق نیفتد. وقتی هنوز پرونده‌ای به نتیجه نرسیده در منظر عمومی به آن پروبال می‌دهند و جزئیات آن پرونده را قبل از نهایی شدن به ا نعکاس عمومی می‌رسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تحولات مثبتی در این زمینه با تعامل بین اصحاب رسانه و نیروی انتظامی ایجاد شود، چرا که رسانه می‌تواند با کمک نیروی انتظامی مسائل را تا سطح ایجاد نرم‌های جدید در جامعه تغییر دهد.

کد N1372540

وبگردی