آفتاب
در همایش تغذیه با شیر مادر عنوان شد؛

نگرانی وزارت بهداشت از تبلیغات شیر مصنوعی/باورهای غلط از شیرخشک

نگرانی وزارت بهداشت از تبلیغات شیر مصنوعی/باورهای غلط از شیرخشک

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: هنوز باورهای غلط میان مادران و مادر بزرگ ها مبنی بر آسانی تغذیه نوزاد با شیر خشک وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمداسماعیل مطلق در همایش روز جهانی تغذیه با شیر مادر با تاکید بر اهمیت توجه سیاستگذاران کشورهای مختلف به تغذیه با شیر مادر گفت: تغذیه با شیر مادر کلید توسعه پایدار است و این شعار فعالیت های مجامع علمی را تضمین می کند.

وی با اشاره به تبلیغات فراوان در مورد شیرهای مصنوعی خاطرنشان کرد: متاسفانه همچنان باورهای غلط میان مادران و مادر بزرگ ها در مورد تغذیه نوزاد از شیر خشک وجود دارد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از تبلیغات زیاد شیر خشک و شیرهای مصنوعی گفت: وزارت بهداشت در طول سال، با برنامه ریزی مدون، فعالیت های همه جانبه و ارتقا یافته ای را حول محور طرح تحول سلامت در شهرهای ٢٠ تا ۱۰۰ هزار نفری اجرایی کرده است که تغذیه با شیر مادر جایگاه ویژه ای در این برنامه ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد کودکان تا ۶ ماه به طور انحصاری از شیر مادر استفاده می کنند و به جز شیر مادر از هیچ ماده خوراکی حتی آب تغذیه نمی کنند. در عین حال بیش از ۸۰ درصد کودکان در سال های اول و دوم از شیر مادر مصرف می کنند که این موضوع نشان دهنده تمایل به استفاده از این فرهنگ تغذیه ای است.

کد N1372193

وبگردی