آفتاب

سفیر ایران با استاندار ازمیر ترکیه دیدار کرد

سفیر ایران با استاندار ازمیر ترکیه دیدار کرد

سفیر ایران در ترکیه در دیدار با استاندار جدید ازمیر پیروزی دمکراسی در ترکیه را تبریک گفت و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کودتای نافرجام به صراحت در کنار دولت و ملت ترکیه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این ملاقات با اشاره به سفر فروردین ماه گذشته حسن روحانی، رییس جمهور ایران به ترکیه با اشاره اراده روسای جمهوری دو کشور در سومین نشست راهبردی برای تحقق هدف‌گذاری  ۳۰ میلیارد دلاری در تجارت میان دو کشور تاکید کرد: برای تحقق این هدف همه باید تلاش کنیم.

وی بخش گردشگری را یکی از حلقه‌های مهم در مناسبات اقتصادی و تجاری رو به رشد دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد تدابیر لازم برای تداوم این همکاری گسترده اتخاذ و اجرایی شود.

آی یلدیز، استاندار ازمیر هم در این دیدار با استقبال از سفر طاهریان به ازمیر، ظرفیت‌های استان ازمیر را در همکاری با ایران قابل توجه دانست و گفت: ازمیر از صنعتی‌ترین مناطق ترکیه است و شرکت‌های فعال در این استان دارای پیشینه همکاری خوبی با مخاطبان ایرانی هستند و در دوره جدید در نظر دارند، این همکاری را توسعه دهند.

سفیر ایران در این سفر استانی ضمن بازدید از اتاق بازرگانی ازمیر در همایشی با کارآفرینانی که به دعوت این اتاق از استان‌های ازمیر، مانیسا، آیدین و منه من به این شهر آمده‌اند، ضمن سخنرانی در خصوص روابط دو کشور به سوالات کارفرمایان اقتصادی ترک در خصوص کم و کیف روابط، همکاری‌های اقتصادی و نحوه سرمایه‌گذاری در ایران پاسخ گفت.

کد N1371980

وبگردی