آفتاب

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی شد

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی شد

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پس از ۱۷ سال منحل و با تصمیم شورای‌عالی اداری، ۲ سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی ایجاد شد؛ تصمیمی که نشان از بازگشت نظام اداری و برنامه و بودجه کشور به ساختار ۱۷ سال قبل دارد.

حسن روحاني، رئيس‌جمهور در 2‌حكم جداگانه جمشيد انصاري از نمايندگان اسبق مجلس را به سمت رياست سازمان امور اداري و استخدامي برگزيد و در حكم ديگري، محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را به‌عنوان رئيس سازمان برنامه و بودجه انتصاب كرد. به گزارش همشهري، تغيير در ساختار برنامه و بودجه و امور اداري و استخدامي باعث تفكيك وظايف و اختيارات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سابق در امور اداري و استخدامي به سازمان جديد خواهد شد.

سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور از ادغام 2 سازمان امور اداري و استخدامي كشور و سازمان برنامه و بودجه مطابق مصوبه ۱۶ اسفند ۱۳۷۸ شوراي‌عالي اداري ايجاد شده بود كه در سال 1386 اين سازمان منحل و به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور تبديل شد تا اينكه با روي كار آمدن دولت يازدهم دوباره سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در آبان1393 احيا شد.

احياي سازمان امور اداري و استخدامي كشور پس از افشاي فيش‌هاي حقوقي نامتعارف مديران دولتي در دستور كار قرار گرفت. پيش از اين در 18تيرماه امسال، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور طي نامه‌اي به حسن روحاني درباره حقوق‌هاي نجومي، گزارش كميته ويژه‌اي را كه بعد از ابلاغ رئيس‌جمهور و به دستور جهانگيري به‌منظور بررسي همه‌جانبه مسئله فيش‌هاي حقوقي، زمينه‌‌ها، ابعاد و موارد مختلف آن تشكيل شده بود، به اطلاع رئيس‌جمهور رساند.

جهانگيري در بند 12 اين نامه به موضوع انحلال و پس از آن احياي دوباره سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اشاره كرد و نوشت: «انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و كاستي در نقش‌آفريني سازمان امور اداري و استخدامي كه به‌تدريج با ادغام در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سطح مداخله و اقدام آن كاهش يافت نيز مورد تأكيد است و ضروري است ماموريت توسعه مديريت و سرمايه انساني دولت به واحدي مستقل با سطح سازماني تأثيرگذار محول شود.»

به گزارش ايسنا، رئيس‌جمهور در 2 حكم جداگانه، جمشيد انصاري را به‌عنوان «معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور» و محمدباقر نوبخت را به‌عنوان «معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور» منصوب كرد. نوبخت سخنگوي دولت اخيرا گفته بود: براساس تصميم شوراي‌عالي اداري به‌منظور چابك‌سازي در امور اداري وبرنامه و بودجه كشور قرار است بدون اينكه سازمان مديريت منحل شود، 2سازمان مستقل امور اداري و استخدامي و سازمان برنامه و بودجه راسا زيرنظر رئيس‌جمهور ايجاد شود.

کد N1371697

وبگردی