آفتاب

منابع آگاه دیپلماتیک: مذاکرات یمن در کشوری غیر از کویت ادامه خواهد یافت

منابع آگاه دیپلماتیک: مذاکرات یمن در کشوری غیر از کویت ادامه خواهد یافت

تهران-ایرنا- منابع آگاه دیپلماتیک روز سه شنبه اعلام کردند که رایزنی های یمن برای پایان دادن به بحران این کشور پس از چند هفته در کشوری غیر از کویت از سر گرفته خواهد شد.

این منابع آگاه دیپماتیک که اشاره ای به نامشان نشده است، همچنین به شبکه خبری اسکای نیوز گفتند: اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن امروز با هیات انصار الله و سفرای 18 کشور حامی مذاکرات صلح یمن دیدار و گفت وگو کرد.
طرف های شرکت کننده در این دیدار، درباره تثبیت اصولی که طی مذاکرات در کویت بر سر آن توافق شد و صدور بیانیه ای مشترک که شامل توافق بر سر از سر گیری رایزنی ها در کشوری غیر از کویت می شود، بحث و گفت وگو کردند.
این در حالی است که هیات ریاض در ادامه سنگ اندازی های خود در مسیر پایان دادن به بحران یمن، روز گذشته (دوشنبه) کویت را ترک کرد.
بر اساس این گزارش، مذاکرات صلح یمن که طی دو دوره در کویت و با نظارت نماینده سازمان ملل در این کشور برگزار شد، تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است و در حالی که هیات ریاض در این مذاکرات شرکت داشت، جنگنده های عربستانی مناطق مسکونی و شهرهای مختلف یمن را بمباران می کردند و این حملات هم اکنون نیز ادامه دارد.
در همین راستا هواپیماهای عربستانی در نخستین ساعات صبح امروز /سه شنبه/ با بمباران روستای آل شمیل واقع در شهر الوضیع استان ابین، اعضای یک خانواده را به خاک وخون کشیدند.
عربستان از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون در برابر سکوت محافل بین المللی شهرها و روستاهای مختلف یمن را هدف حمله های شدید خود قرار داده است تا از این طریق بتواند عبد ربه منصور رئیس جمهور مستعفی وفراری این کشور را دوباره بر سر کار بیاورد؛ اما این جنگ جز کشتار صدها غیر نظامی و آواره شدن هزاران تن دیگر نتیجه ای در بر نداشته است.
خاورم**9329**1144
کد N1371166

وبگردی