آفتاب
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

رویکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ اشتباه است/دچاردوگانگی فرهنگی هستیم

رویکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ اشتباه است/دچاردوگانگی فرهنگی هستیم

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد جزیره‌ای در حوزه فرهنگ اشتباه است و نهادهای متولی این حوزه باید برای رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی تعامل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی ظهر سه شنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی شهرستان اراک اظهار داشت: مسائل فرهنگی در جامعه به قدری نگران کننده است که مقام معظم رهبری بارها این نگرانی را در بیانات خود ابراز داشته اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نگرانی در زمینه مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی به حدی رسیده که مقام معظم رهبری در اولین دیدار با نمایندگان مجلس دهم، صراحتا به دو موضوع بیکاری و آسیب های اجتماعی به طور خاص اشاره داشته اند.

وی افزود: متاسفانه کشور دچار یک نوع ولنگاری فرهنگی شده که به عنوان یکی از مهمترین مسائل در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دوگانگی فرهنگی شرایط نامناسبی را در جامعه رقم زده و از طرف دیگر این نکته را نباید فراموش کنیم که کشور مورد هجمه فرهنگی دشمن قرار دارد که این هجمه ها برنامه ریزی شده و با بهره گیری از هزینه های سنگین با هدف لطمه زدن به فرهنگ و بنیان خانواده ها صورت می گیرد.

کریمی با اشاره به ضرورت انسجام و وحدت در میان دستگاه های متولی حوزه فرهنگ اظهار داشت: موضوع فرهنگ مقوله ای نیست که به آن به صورت جزیره ای نگاه کنیم بلکه نگاه ما به عرصه فرهنگ باید نگاه جامع و منسجم باشد تا در راستای اهدافی که جامعه اسلامی به آن نیاز دارد حرکت کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد در زمینه گسترش و ارتقای مسائل فرهنگی نقش مهمی دارند افزود: توجه به مساجد به عنوان کانون های همیشگی فرهنگی و دینی در جامعه یک ضرورت است.

کریمی ادامه داد: مساجد محور فرهنگی هستند و نباید از آن غافل شویم و تمرکز تمامی متولیان فرهنگ و فعالیت های فرهنگی می تواند بر محور مساجد محله ها باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه نشان داده هر جوانی که مسجدی است عنصر سالم کارآمد و تاثیرگذار در جامعه است و به ندرت جوانی مسجدی دچار انحراف و بیراهه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تحولات فرهنگی در همه جوامع تحولات تدریجی، آرام و کُند است و تنها با یک نگاه دقیق و تیزبین می توان تحولات فرهنگی را رصد کرد و تشخیص داد و آثار اجتماعی آن را برای آینده جامعه پیش بینی کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا باید دقت کافی به کار گرفته شود چرا که موضوع فرهنگ مقوله ای چند بعدی و پیچیده است.

کد N1370957

وبگردی