آفتاب

طرح شورای انتخاباتی ونزوئلا برای عزل مادورو

طرح شورای انتخاباتی ونزوئلا برای عزل مادورو

مادرید- ایرنا- «تیبیسای لوسنا» رئیس شورای ملی انتخاباتی ونزوئلا دوشنبه شب از تصویب طرح جمع آوری امضا برای فعال کردن مرحله دوم فراخوان همه پرسی عزل «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه آ ب ث، لوسنا در این مورد اشاره کرد که نتایج نخستین مرحله فعال کردن فراخوان همه پرسی عزل مادورو، برای اپوزیسیون مثبت بوده و در این رابطه ، 98.04 درصد امضاها معتبر هستند .
در یک کنفرانس خبری که همه منتظر آن بودند، لوسنا به همراه سایر مدیران شورای ملی انتخاباتی ، تایید گزارش نتایج مرحله نخست را اعلام داشته و گفت جمع آوری یک درصد امضاهای فهرست رای دهندگان و ارزیابی بعدی آن با دستگاه های سنجش اثر انگشت ، همه الزامات امنیتی و قانونی را تامین کرده است.
لوسنا در این کنفرانس مطبوعاتی ادامه داد :در روز 14 آوریل (26 فروردین )، شورای ملی انتخاباتی یک درخواست معتبر برای اینکه حزب ائتلاف مخالف دولت (میز وحدت دموکراتیک )، خواهان همه پرسی عزل مادورو است دریافت کرد .
وی افزود :میز وحدت دموکراتیک در 30 روز ، 80 جعبه با ورقه های امضای همه پرسی تحویل داد و شورای انتخاباتی نیز در این 30 روز تصمیم گرفت ، این درخواست ها را دیجیتالی کند .
رئیس شورای انتخاباتی تصریح کرد :407 هزار و 622 اثر انگشت ثبت شد که 98.04 درصد آن یعنی 399 هزار و 412 اثر انگشت مطابقت داشتند و در 0.33 درصد آنها مطابقت نداشتند افزون بر اینکه 1.63 درصد امضاها ، از سوی دستگاه ها به خوبی خوانده نشده و باطل شدند .
لوسنا به رغم تصویب امضاها ، تاریخی برای آغاز مرحله دوم که در آن باید 20 درصد امضای کل رای دهندگان کشور جمع آوری شود را اعلام نکرد اما پیش بینی می شود که می تواند برای اواخر ماه آگوست جاری یا اوایل ماه سپتامبر آتی باشد .
اکنون مخالفان دولت ، دو روز وقت دارند که درخواست برای برگزاری همه پرسی را از شورا انجام دهند .
اروپام *5*491**1856
کد N1370828

وبگردی