آفتاب
مدیرعامل کانون هموفیلی:

معافیت سربازی بزرگ ترین مانع اشتغال بیماران هموفیلی است

معافیت سربازی بزرگ ترین مانع اشتغال بیماران هموفیلی است

تهران- ایرنا- مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: معافیت سربازی، بزرگ ترین مانع اشتغال بیماران هموفیلی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا احمد قویدل اظهارکرد: متاسفانه معافیت سربازی به گونه ای اثر منفی در حوزه اشتغال و به تبع آن ازدواج و تشکیل زندگی بیماران دارد که برخی از بیماران هموفیلی بدون اعلام بیماری ترجیح می دهند با وجود مخاطراتی که خدمت سربازی برای سلامتی آنان دارد به خدمت سربازی بروند و کارت پایان خدمت بگیرند.
وی تاکیدکرد: متاسفانه در رویه جاری در رابطه با بسیاری ازعناوین شغلی، شرط عدم معافیت پزشکی بدون توجه کارشناسی به شغل مورد تصدی از شرایط تصدی شغل دولتی است که این رویه، عملا بخشی از شهروندان ایرانی دارای معافیت خدمت سربازی را از حق خود محروم می کند.
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، ادامه داد: متاسفانه این رویه دولتی الگوی بخش خصوصی نیز قرارگرفته است و بانک ها و بخش خصوصی نیز در آگهی های استخدام بدون توجه به شرایط احراز شغل، نداشتن معافیت پزشکی را شرط استخدام قرار می دهند.
به گزارش کانونی هموفیلی ایران، قویدل تصریح کرد: بی تردید تغییر رویکرد دولت در حوزه اشتغال و رفع این تبعیض از حوزه استخدام کشوری راهگشای رفع این مشکل برای بیماران از جمله بیماران هموفیلی و دیگر شهروندانی است که به دلایل مختلف از خدمت سربازی معافند.
قویدل اظهارامیدواری کرد که مصادیق ممنوعیت استخدام کشوری در رابطه با شهروندان دارای معافیت پزشکی نیز عادلانه شود.
وی این مطالب را با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر رفع تبعیض های ناروا و بازنگری عناوین شغلی و سهمیه های استخدامی با هدف پیش بینی تناسب سهمیه استخدامی زنان در فرصت های شغلی متناسب با توانایی های زنان ایرانی عنوان کرد و درعین حال این دستور را بسیار ارزشمند و در راستای اهداف توسعه ایران دانست.
وی افزود: این دستور بی سابقه که حاصل کار کارشناسی معاونت خانواده و زنان ریاست جمهموری است می تواند مشارکت زنان و دختران شایسته کشور در اداره امور کشور افزایش دهد.
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: این کانون به سهم خود به عنوان یک سازمان مردم نهاد ضمن تشکر از این دستور ارزشمند و ابراز امیدواری نسبت به رفع هرنوع تبعیض از آئین نامه ها و مقررات استخدام کشوری که در راستای صیانت از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است از رئیس جمهوری در خواست می کند که دستور دهند به موازات این بررسی عناوین شغلی را که نداشتن معافیت پزشکی شرط تصدی آن است نیز در قانون استخدام کشوری شفاف شود.
اجتمام(1)**1776**1724
کد N1370797

وبگردی