آفتاب

کارگردان «جاودانگی» سراغ پروژه «خفگی» رفت/ یک تراژدی زنانه

کارگردان «جاودانگی» سراغ پروژه «خفگی» رفت/ یک تراژدی زنانه

مهدی فردقادری پس از کارگردانی پلان-سکانس ۱۴۵ دقیقه ای «جاودانگی» سراغ ساخت دومین اثر سینمایی خود با عنوان «خفگی» می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فردقادری در مورد فیلم جدید خود گفت: در فیلم سینمایی «جاودانگی» یکی از شخصیت ها به فیلمی با نام «خفگی» اشاره می کند که بر مبنای فیزیک ساخته شده است. بیشتر خواستم از فیلم بعدی خود در فیلم قبلی ام نام برده باشم تا این اسم برای مخاطب آشنا به نظر بیاید.

وی افزود: نگارش فیلمنامه «خفگی» دو سال پیش به اتمام رسید و با توجه به شرایط خاص تولید این فیلم ، ابتدا «جاودانگی» را به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ساختم و اکنون زمان ساخت «خفگی» فرا رسیده است.

کارگردان «جاودانگی» که این فیلم را در یک پلان ۱۴۵ دقیقه ای ساخته است ، در مورد فُرم «خفگی» خاطرنشان کرد: می توان گفت فیلم دومم در ادامه فیلم اول ساخته می شود و به نوعی بازی با مفهوم پلان در سینماست.

«جاودانگی» در جشنواره فجر حضور نداشت و مهدی فرد قادری در مورد رسیدن «خفگی» به جشنواره امسال فیلم فجر افزود: هرگز برای جشنواره فجر فیلم نساخته ام و شاید اگر من تصمیم گیرنده نهایی بودم «جاودانگی» را به فجر ارائه نمی دادم چرا که پیش بینی اتفاقاتی را که در جشنواره فجر افتاد کرده بودم. در مورد «خفگی» تنها مساله مهم ساخته شدن این فیلم در پاییز و یا زمستان امسال است که امیدوارم با رایزنی هایی که انجام شده این اتفاق بیفتد حضور و یا عدم حضور در یک جشنواره خیلی در حال حاضر اولویت من نیست.

فرد قادری در انتها بیان کرد: «خفگی» بر خلاف «جاودانگی» تراژدی ای زنانه است و هفت بازیگر اصلی دارد و تا دو ماه آینده برای پروانه ساخت این فیلم اقدام خواهیم کرد.

مهدی فرد قادری سال ۸۴ با کارگردانی اولین فیلم کوتاه خود با عنوان «تناوب» که پلان-سکانسی ۱۱ دقیقه ای است وارد سینما شد. وی در طول ده سال گذشته هفت فیلم کوتاه داستانی و تجربی کارگردانی کرده است و موفق به دریافت بیش از سی و پنج جایزه ملی و بین المللی شده است. این فیلمساز سال گذشته نخستین فیلم سینمایی خود را با عنوان «جاودانگی» کارگردانی کرد و به زودی ساخت «خفگی» دومین فیلم بلند خود را آغاز می کند.

کد N1370645

وبگردی