آفتاب
رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

همه خانه های قدیمی پایتخت میراثی نیستند

همه خانه های قدیمی پایتخت میراثی نیستند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: بسیاری از خانه هایی که به نظر ارزشمند می آیند دارای شاخص های میراثی نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیامالی با یادآوری اینکه منطقه ۱۱ یکی از مناطق تاریخی تهران است که در گذشته برای نگهداری نماها و میادین تاریخی در محدوده این منطقه کارهای ارزشمندی انجام شده است، گفت: نمونه بارز این میدان ها میدان راه آهن است که ۳ ساختمان مهم همچون شهید نوری دارد که هویت میراثی دارند.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه میدان راه آهن هویت میراثی دارد و در همجواری دو منطقه ۱۶ و ۱۱ قرار گرفته است، خواستار توجه بیشتر مناطق به این میدان شد و افزود: در خصوص حفظ آثار میراث فرهنگی یک مورد را در نظر داشته باشیم که آثار تاریخی یک تعریف دارند و آثار معاصر، تعریف دیگر.

این عضو شورای شهر تهران  با بیان اینکه طرح های معاصر طرح هایی هستند که برای دانشجویان معماری قابل ارائه هستند اما اینکه این آثار جنبه تاریخی داشته باشند و ثبت شوند من اعتقادی به این اقدام ندارم، تصریح کرد: برخی از آثاری که در تذکر پیش از دستور امروز آقای حکیمی پور در اسلایدهایی در صحن شورا نشان داده شد، به نظر نمی رسد این آثار قابلیت پرداخت داشته باشند.

دنیامالی ادامه داد: شبیه این خانه ها هزاران خانه در شهر داریم، اگر قرار باشد تمام خانه ها را هویت میراثی معرفی کنیم که نمی شود. نمی خواهم از ارزش ها کم بگویم اما اگر بخواهیم به بحث میراث فرهنگی بپردازیم بهتر است کمیسیون فرهنگی به این موضوع وارد شود.

کد N1370346

وبگردی