آفتاب

فیلم پیشنهادی رضا کیانیان/ این فیلم را حتما ببنید

فیلم پیشنهادی رضا کیانیان/ این فیلم را حتما ببنید

رضا کیانیان پیشنهاد تماشای فیلمی را درباره محیط زیست داده است. او نوشته: خواهش مى‌کنم فیلم بسیار تأثیرگذار مادرکشى ساخته کمیل سوهانى را حتماً و حتماً ببینید.

به گزارش ایلنا؛ رضا کیانیان در صحفه اینستاگرام خود نوشت:

خواهش مى‌کنم فیلم بسیار تأثیرگذار مادرکشى ساخته کمیل سوهانى را حتماً و حتماً ببینید. در این فیلم مستند که به سفارش مرکز پژوهش‌هاى ریاست جمهورى ساخته شده، به روشنى خواهید دید که سدسازى‌هاى بى‌رویه چه بلایى بر سر منابع آبى کشورمان آورده‌اند!

و ما را در چه فاجعه‌اى گرفتار کرده‌اند!

خواهید دید: دریاچه‌ها و تالاب‌ها چگونه خشک شدند! کشاورزى چگونه نابود مى‌شود! رودخانه‌ها چگونه بى‌آب شدند! بیابان‌ها چگونه و با چه سرعتى رو به گسترش هستند! سفره‌هاى زیرزمینى آب، چگونه خشک مى‌شوند!

چگونه بسیارى از صنایع همچون فولاد و نیروگاه‌ها که باید در کنار دریا ساخته شوند، در مناطق کویرى ساخته شده‌اند و چگونه سفره‌هاى آب این مناطق را بى‌مهابا مى‌بلعند! و منطقه را خشک مى‌کنند! و چگونه ریزگردها شهرها را فتح مى‌کنند.

به تلویزیون هم پیشنهاد مى‌کنم این فیلم را ببیند. چون در این شرایط بحرانى فقط روى صحبتش با مصرف‌کنندگان خانگى‌ست! و فقط از آنها مى‌خواهد در مصرف آب صرفه‌جویى کنند!

آیا همه‌ى تقصیر کمبود آب، به گردن مصرف‌کنندگان خانگى‌ست؟! به اندازه‌اى این موضوع تکرار شده که ما دیگر به سدسازى‌هاى بى‌رویه، که ساختشان هزینه‌هاى میلیاردى را مى‌بلعد و سپس میلیاردها میلیارد به منابع آبى ضرر مى‌رسانند..... فکر نمى‌کنیم!

و البته بیلبوردهاى سازمان آب و فاضلابِ وزارت نیرو هم براى صرفه‌جویى آب، فقط مصرف‌کنندگان خانگى را نصیحت مى‌کنند! و از یاد مى‌برد که همه‌ى مجوزهاى سدسازى را خودش، یعنى #وزارت_نیرو صادر کرده است! همین حالا هم حدود صد و شصت درخواست ساخت سد، در همین وزارتخانه منتظر مجوز هستند!

کد N1370225

وبگردی