آفتاب

امتیاز یک آژانس مسافرتی به دلیل برگزاری تور ترکیه لغو شد

امتیاز یک آژانس مسافرتی به دلیل برگزاری تور ترکیه لغو شد

تهران-ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از لغو امتیاز یک دفتر مسافرتی به دلیل برگزاری تور گردشگری به ترکیه خبرداد.

علی رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل وقایع اخیر این کشور و تا عادی شدن شرایط اقامتی هر گونه سفر به ترکیه لغو شده و در بخشنامه ای به تمامی دفاتر مسافرتی این موضوع ابلاغ شده است اما یک دفتر مسافرتی اقدام به برگزاری تور کرده بود که امتیاز آن لغو شد.
وی با اشاره به اینکه دفاتر مسافرتی به کشور ترکیه باید به صورت کامل پول دریافتی از مسافران را به صورت کامل بازگردانند اظهار کرد: از گردشگران می خواهیم از هرگونه سفر غیر ضروری به این کشور اجتناب کنند.
رفیعی همچنین از راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری در استان تهران اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی این سامانه نظارت بر تکریم ارباب رجوع و دولت الکترونیک است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از رشد 12 تا 15درصدی گردشگران خارجی در سال جاری به پایتخت خبر داد و گفت: این گردشگران از مقصد کشورهای اروپایی و روسیه هستند.
به گفته رفیعی در حال حاضر هزار 869 دفتر و شرکت خدمات مسافربری، 104هتل، 24هتل آپارتمان، 107مهمان پذیر، 100سفره خانه سنتی، 15 پانسیون، اقامتگاه 119مجتمع پذیرایی بین راهی، 35 واحد پذیرایی، 138زائر سرا و27آموزشگاه گردشگری در تهران فعال است.
تهرام/7247//1348
کد N1369488

وبگردی