آفتاب

هزینه خرید خط تلفن ثابت 2 میلیون ریال شد

هزینه خرید خط تلفن ثابت 2 میلیون ریال شد

تهران-ایرنا- سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران گفت: هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت براساس مصوبه شماره 6 جلسه 237 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) از ابتدای مرداد ماه جاری 2 میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، رگولاتوری در دوم تیرماه امسال تعرفه زنجیره دسترسی به دیتا شامل اینترنت بین الملل، انتقال لایه های 2 و 3، دسترسی از طریق فناوری ADSL و تلفن ثابت را با توجه به درخواست های شرکت مخابرات ایران بازنگری کرد.
علی اصغرعمیدیان رییس رگولاتوری درباره متعادل سازی تعرفه های تلفن ثابت پیشتر گفته بود تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.
همچنین به گفته وی، تعرفه اتصال نیز از 500 هزار ریال به 2 میلیون ریال افزایش یافته است که نیمی از آن به صورت نقدی و باقیمانده آن در اقساط 36 ماهه از زمان راه اندازی خط تلفن، از مشترک دریافت می شود.
در همین زمینه روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران از قول محمدرضا بیدخام سخنگو و مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران خبر داد که هزینه خرید خط تلفن ثابت از مرداد امسال دو میلیون ریال شده است.
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت تلفن ثابت در زمان ثبت نام به ازای هر خط مبلغ یک میلیون ریال پرداخت و مابقی مبلغ (یک میلیون ریال) طی 36 ماه پس از راه اندازی خط از مشترک دریافت می شود.
براساس بررسی های انجام شده توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد تلفن ثابت دایری در کشور تا پایان سال 1394حدود ۳۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۱۵۷ شماره بوده است.
بررسی ها از ضریب نفوذ ۳۸.۴۲ درصدی تلفن ثابت و ۹۴.۴۶ درصدی تلفن همراه در کشور حکایت دارد. براساس مقایسه صورت گرفته ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 1386 حدود ۲۲.۴۹ درصد بوده که تا پایان سال 1394 به حدود ۳۸.۵ درصد نزدیک شد.
تا پایان سال 1394 تعداد ۱۳۹ هزار و ۷۲۹ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده و تعداد دفاتر خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی به ۸ هزار و ۴۴۳ دفتر رسیده است.همچنین براساس این بررسی ها ۴۸ هزار روستا در کشور دارای تلفن خانگی و ۵۴ هزار روستا دارای ارتباط هستند.
اقتصام**2078**1561
کد N1368963

وبگردی