آفتاب

دو ماه از طلب مزدی کارگران «کمپرسور سازی ایران» باقیمانده است

دو ماه از طلب مزدی کارگران «کمپرسور سازی ایران» باقیمانده است

ایلنا: با وجود تعویق دو ماه دستمزد قریب به 136 کارگر کارخانه «کمپرسور سازی ایران» در تبریز، منابع کارگری ایلنا در این کارخانه وضعیت فعلی را بهتر از گذشته می‌دانند.

کارگران  صبح  امروز دوشنبه(11 مرداد) به ایلنا گفته‌اند که پس از سال‌ها چالش کارگری در «کمپرسور سازی ایران»، وضعیت کارخانه در ماه جاری با تغییر مدیر عامل رو به بهبودی است اما هنوز دستمزد خرداد و تیر ماه آنها پرداخت نشده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه کمپرسور سازی ایران با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود دستمزد کارگران چندین ماه به تعویق بیافتد، گفت: با تغییر مدیر عامل کارخانه  با توجه زمانهای تعیین شده برای پرداخت بدهی های مالی کارگران (بر اساس صورت جلسه شورای تامین استان)یک ماه از معوقات حقوقی کارگران این کارخانه پرداخت شد ومابقی مطالبات کارگران قرار است طی دو مرحله روزهای 20 و 30 مرداد ماه پرداخت شود.

اوهمچنین درباره  وضعیت کارخانه کمپرسور سازی گفت:این واحد  از تقریبا چهل روز پیش تا اول تیر ماه به بهانه  قطع برق فعالیت تولیدی خود را بصورت موقت متوقف کرد اما از اول تیر ماه فعالیت تولیدی کارخانه از سر گرفته شده بطوریکه از پنجشنبه هفته قبل که تعطیلات تابستانی کارگران کارخانه آغاز شده است اما همچنان تعداد 70 نفر از نیروی کار این واحد صنعتی  مشغول کارند.

او در ادامه در مورد وضعیت  تولیدات کارخانه کمپروسورسازی گفت: زمانی این واحد تولیدی (حدود 15 سال پیش)  روزی 10 دستگاه کمپرسور تولید می کرد در حال حاضر این رقم به‌ هفته‌ای یک دستگاه کمپرسور رسیده است.

به گفته این کارگر ،این در حالی است که ظرفیت تولید در این کارخانه بسیار بالاست اما به دلایلی که ما کارگران ازآن بی اطلاعیم مدیران این کارخانه طی چند سال گذشته قصد تولید با حداکثر ظرفیت را نداشتند.

این کارگر با بیان اینکه این واحد در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد اما به دلیل مشکلات مدیریتی در آستانه تعطیلی کامل قرار داشت، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده است.

طبق اظهارات این کارگر،علاوه بر بدهی مالی  کارخانه کمپرسور سازی به کارگران ، این واحد صنعتی بدهی مالی زیادی به نهاد های مختلف دولتی  همانند اداره برق ،گاز ..وتامین اجتماعی دارد که در حال حاضر پرداخت آن میسر نیست.

وی با تاکید بر پی گیری مسئولان استانی در مورد وضعیت کارخانه و کارگرانش گفت: اگر توجه مسئولان به وضعیت این کارخانه بیشتر شود در آینده نزدیک شاهد بهبودی وضعیت کارخانه و افزایش تعداد کارگران خواهیم بود.

کد N1368697

وبگردی