آفتاب
وزیر خارجه هند هشدار داد:

هزاران کارگر هندی در عربستان از گرسنگی رنج می برند

هزاران کارگر هندی در عربستان از گرسنگی رنج می برند

تهران - ایرنا - سوشما سواراج وزیر خارجه هند در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر تاکید کرد: هزاران کارگر هندی مقیم عربستان شرایط زندگی بسیار سخت و دشواری را پشت سر می گذارند و از گرسنگی رنج می برند.

به گزارش شبکه تلویزیونی نبأ، سواراج ضمن اعلام این مطلب افزود: تعداد بسیاری از کارگران هندی در عربستان و کویت کار خود را از دست داده اند و کارفرمایان به آنها دستمزد نمی دهند و کارگاه های خود را بسته اند.
​سواراج ابراز داشت: کارگران هندی بیکار شده در عربستان چیزی برای خوردن نمی یابند و اگر بتوان اوضاع آنها را در کویت حل و فصل کرد زیرا وضعیت ایشان در این کشور بدتر از عربستان است.
وی هشدار داد: هم اکنون بیش از ده هزار کارگر هندی در عربستان با بحران غذایی روبرو هستند.
به گزارش رسانه های گروهی هند، دهلی نو برای بیش از 800 کارگر هندی بلاتکلیف و بیکار شده در شهر جده عربستان بسته های غذایی ارسال کرده است.
گزارش های رسیده حاکی است صدها کارگر هندی در عربستان و کویت پس از کاهش قیمت نفت، کارخانه هایی که در آنها کار می کردند، بسته شده و حقوقی دریافت نکرده اند.
در همین رابطه دهلی نو از 'فی کی سین' وزیر مشاور دولت در امور خارجه خواست به منظور پیگیری موضوع رهسپار عربستان شود.
به گزارش سازمان های غیردولتی برخی از کارگران خارجی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مورد سوء استفاده و تجاوز قرار می گیرند و از حقوق اولیه انسانی خود محروم هستند.
اتباع خارجی مقیم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که بخش عمده آنها از اهالی کشورهای شرق آسیا هستند و به عنوان کارگر و خدمتکار مشغول کار هستند، در شرایط بسیار بدی به سر می برند.
آنها هر از چند گاهی به عنوان اعتراض به شرایط بد کار و زندگی دست به تحصن و گردهمایی می زنند اما به شدت از سوی نیروهای سرکوب گر این کشورها سرکوب می شوند و شکایت آنان به محافل بین الملل تا کنون هیچ پاسخی به همراه نداشته است.
خاورم ** 1487 **1566
کد N1368629

وبگردی